۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

درخواست بانک آمریکا از بانک مرکزی برای پشتیبانی طلا با چاپ پول/ داده‌های جدید اقتصادی خبر از بهبود وضعیت می‌دهد

۷ خرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۴۳
کد خبر: 442167
درخواست بانک آمریکا از بانک مرکزی برای پشتیبانی طلا با چاپ پول/ داده‌های جدید اقتصادی خبر از بهبود وضعیت می‌دهد

یک یادداشت تحقیقاتی از گروه مدیریت دارایی بانکی ایالات متحده در رابطه با روند صعودی قیمت طلا و چشم انداز ایجاد شده برای بهبود اقتصادی این کشور عنوان کرده است که چشم انداز بهبودی که در اقتصاد ایالات متحده هم اکنون ایجاد شده برای مدتی ادامه می‌یابد که این دیدگاه جایگاه مقامات فدرال رزرو را بهبود خواهد بخشید.

اقتصاد آنلایناکرم شعبانی؛ هفته گذشته نرخ طلا با نوسان چندانی روبرو نشد با این وجود تحلیل‌گران در پیش بینی‌های خود از روند حرکت قیمت طلا در هفته جاری چشم انداز آن را صعودی ارزیابی کردند. در این یادداشت تحقیقاتی آمده است: پتانسیل تورم اقتصادی آینده که ناشی از افزایش چاپ پول بانک مرکزی ایالات متحده است باید بتواند طلا را پشتیبانی کند.

بانک آمریکا عنوان کرده است که داده‌های اقتصادی اخیر احتمال بهبود وضعیت را ایجاد کرده و در چنین شرایطی احتمال وارد شدن یک ضربه دائمی به رشد اقتصادی را افزایش داده است. در این یادداشت تحقیقاتی همچنین احتمال یک بسته محرک دیگر از سوی فدرال رزرو و کنگره مورد توجه قرار گرفته است.

در نهایت در این یادداشت آمده است: درمان و پیشگیری از وقوع کووید – 19 ممکن است بیش از بهبود اقتصادی و «نرمال سازی» اهمیت داشته باشد و این روند حرکت بازارهای سهامی را به سمت یک صعود معنادار هدایت می‌کند. بازده خزانه داری با توجه به عدم قطعیت در سطح پایینی باقی می‌ماند که این مساله با توجه به عدم اطمینان اقتصادی و تمایل فدرال رزرو به پایین نگه داشتن هزینه‌های استقراض ایجاد شده است.