۰ نفر

امید به بهبود اقتصادی جهان به باد رفت

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۱:۰۷
کد خبر: 440241
امید به بهبود اقتصادی جهان به باد رفت

پس از انتشار بسته ای از آمارهای ضعیف که امیدها برای بهبود سریع اقتصاد جهانی را به باد داد، قیمت طلا بیش از یک درصد افزایش یافت و به بالاترین میزان از اکتبر 2012رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، پس از انتشار بسته ای از آمارهای ضعیف که امیدها برای بهبود سریع اقتصاد جهانی را به باد داد، قیمت طلا بیش از یک درصد افزایش یافت و به بالاترین میزان از اکتبر 2012 رسید.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 19.44 دلار افزایش 1763.11 دلار فروخته شد.

ایگن وین برگ، تحلیلگر کامرزبانک گفت: «بازار همچنان در اندیشه منفی شدن نرخ بهره در آمریکا، نرخ بهره به شدت پایین و پول ارزان در سراسر جهان است.»

«همچنین، با توجه به آمار بسیار ضعیف منتشره از آمریکا و جاهای دیگر، نگرانی در مورد بحران اقتصادی در حال آشکار شدن است.»

آمارهای منتشره در روز جمعه نشان داد با توجه به اینکه بحران کرونا بازار کار آمریکا را خرد کرده است، خرده فروشی و تولیدات صنعتی در آمریکا در ماه آوریل کاهش یافته است.

در عین حال، آمارهای منتشره از سوی ژاپن نیز نشان داد سومین اقتصاد دنیا در سه ماهه نخست وارد رکود شده است.

طلا که در زمان انتظار برای کاهش نرخ بهره، مورد توجه قرار می گیرد، در سال جاری میلادی بیش از 16 درصد افزایش ارزش را ثبت کرده است.  زیرا بانک های مرکزی برای محدود کردن خسارات ناشی از شیوع ویروس کرونا، موجی از کاهش نرخ بهره و ارائه محرک های اقتصادی دیگر را به راه انداخته اند.

جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا گفت بهبود اقتصاد آمریکا می تواند تا سال آینده طول بکشد و بهبود کامل به کشف واکسن کرونا بستگی دارد.

ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ ترین صندوق سرمایه گذاری طلا در جهان در روز جمعه با 0.8 درصد افزایش به 1113.78 تن رسید که بالاترین میزان در 7 سال گذشته به شمار می رود.