۰ نفر

یک فعال بازار طلا در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین مطرح کرد؛

چرا طلا گران شد؟/ حباب سکه به ۴۵۰هزار تومان رسید

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۳۶
کد خبر: 438940
چرا طلا گران شد؟/ حباب سکه به ۴۵۰هزار تومان رسید

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران، رشد شدید نرخ ارز و افزایش تقاضا طی چند روز گذشته را دو عامل تاثیرگذار بر جهش قیمت طلا و سکه عنوان کرد.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ محمد کشتی‌آرای در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره علت گرانی طلا و سکه طی چند روز گذشته توضیح داد: در حال حاضر به رغم افزایش ناچیز بهای اونس جهانی، رشد شدید نرخ ارز باعث افزایش قیمت طلا و سکه شده به طوریکه طلا وارد کانال ۷۰۰هزار تومان شد و سکه از مرز هفت میلیون تومان عبور کرد؛ ضمن اینکه با این روند بازار، تقاضا برای خرید طلا و سکه هم نسبت به ماه‌های قبل بیشتر شده است.

این فعال بازار طلا اضافه کرد: افزایش قیمت‌ها در بازار طلا نشانه تورم و افت ارزش پول ملی است، بنابراین در این شرایط مردم ترجیح می‌دهند که برای حفظ ارزش سرمایه‌های خود نقدینگی‌شان را تبدیل به کالای با ارزش کنند.

کشتی‌آرای با بیان اینکه قیمت‌های فعلی رکورد زده تصریح کرد: شرایط موجود فعلا افزایشی است و پیش‌بینی قیمت‌ها حتی برای یک ساعت آینده امکان ندارد؛ همچنین در پی افزایش قیمت‌های اخیر حباب سکه به ۴۵۰هزار تومان رسیده است.

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران با تشریح قیمت‌های امروز بیان کرد: در بازار امروز تهران قیمت هر قطعه سکه امامی به هفت میلیون و ۲۱۰ و سکه طرح قدیم به شش میلیون و ۸۵۰هزار تومان رسیده است.

او ادامه داد: همچنین قیمت نیم سکه سه میلیون و ۷۳۰هزار تومان، ربع سکه دو میلیون و ۶۰هزار تومان و سکه یک گرمی یک میلیون تومان است.

به گفته کشتی‌آرای، امروز بهای اونس جهانی طلا به ۱۸۰۴دلار، هر مثقال طلا سه میلیون و ۴۱هزار تومان و طلای ۱۸عیار به گرمی ۷۰۲هزار تومان افزایش یافته است.