۰ نفر

در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

رشد ۲۰۰هزار تومانی قیمت سکه نسبت به ابتدای هفته/ تقاضا برای طلا افزایش یافت

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۲۲
کد خبر: 437158
رشد ۲۰۰هزار تومانی قیمت سکه نسبت به ابتدای هفته/ تقاضا برای طلا افزایش یافت

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران به رشد ۲۰۰هزار تومانی قیمت سکه نسبت به ابتدای هفته اشاره کرد و گفت: تقاضا برای خرید طلا نسبت به روز‌های گذشته بیشتر شده است.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ محمد کشتی آرای در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره وضعیت بازار طلا توضیح داد: به رغم آرامش نسبی بازار ارز و کاهش بهای اونس جهانی، قیمت طلا و سکه طی این هفته با افزایش همراه بود به طوریکه بهای طلا در این مدت حدود ۱۰هزار تومان و سکه ۲۰۰هزار تومان گران‌تر شده است.

او همچنین از افزایش تقاضا برای خرید طلا نسبت به روز‌های گذشته خبر داد و گفت: مقداری از سرمایه‌ها از بازار بورس به سمت بازار طلا حرکت کرده و همین موضوع باعث افزایش داد‌و‌ستد‌های طلا و سکه شده است.

کشتی‌آرای با تشریح قیمت طلا و سکه در بازار امروز بیان کرد: امروز هر قطعه سکه امامی با قیمت شش میلیون و ۶۲۰ و سکه بهار آزادی با قیمت شش میلیون و ۴۵۰هزار تومان معامله می‌شود؛ همچنین بهای نیم سکه به سه میلیون و ۳۴۰، ربع سکه یک میلیون و ۸۷۰ و سکه یک گرمی به ۹۸۰هزار تومان رسیده است.

نایب رییس دوم اتحادیه طلا اضافه کرد: همچنین بهای اونس جهانی به ۱۷۰۲دلار کاهش یافته و قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار ۶۴۹هزار تومان است.