۰ نفر

تب تند تغییر مسیر قیمت‌های جهانی

۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۲۶
کد خبر: 434120
تب تند تغییر مسیر قیمت‌های جهانی

یکی از روش‌های پیش‌بینی قیمت‌ها، نگاه به روند گذشته آنها است. بر این اساس در این صفحه روندهای قیمتی بازارهای مهم ایران و جهان به نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین در متن مربوط به هر قسمت روند آتی قیمت‌ها براساس شواهد موجود پیش‌بینی شده‌اند.

20-01

لابی کرونا با فلز زرد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد؛ اونس طلا ساعت 16 جمعه به بهای 1733 دلار معامله شد. آسیب‌های اقتصادی کرونا همچنان از جهات مختلف عامل حمایت از طلاست. پنج‌شنبه اولین آزمایش داروی شرکت گیلیاد (Gilead) بر مبتلایان کرونا موفقیت‌آمیز نبود. تعداد بیکاران در آمریکا هم با افزایش 4/ 4 میلیونی، طی پنج هفته به بیش از 26 میلیون نفر رسید. تصویب بسته پولی 484 میلیارد دلاری آمریکا هم میزان هزینه‌های این کشور برای حل بحران کرونا را به 3 تریلیون دلار افزایش داد. یورو نیز پس از موافقت اتحادیه اروپا با کمک 2 تریلیون یورویی برای دومین هفته در برابر دلار کاهش یافت. به این ترتیب، صعود شاخص دلار تا نزدیکی 101 واحد بر تقاضای غیردلاری طلا فشار گذاشت و از سوی دیگر، گزارش‌های منفی و بسته‌های پولی از طلا حمایت کرد.

بازار نفت

20-02

تلاش‌های نفت در مسیر جبران

شاخص نفتی WTI که روز دوشنبه تا منفی 37 دلار هم سقوط کرده بود، طی یک روند پرشتاب صعودی، سرانجام ساعت 16 جمعه روی عدد 17 دلار قرار گرفت. بروز تنش بین آمریکا و ایران در خلیج‌فارس، توییت تهدیدآمیز ترامپ و واکنش تند سپاه پاسداران ریسک اختلال عرضه را افزایش داد. کویت هم پنج‌شنبه اعلام کرد که تولیدکنندگان اوپک قبل از اجرای رسمی توافق محدودسازی تولید در ماه مه، شروع به کاهش عرضه خواهند کرد. موجودی مخازن نفت آمریکا هم 02/ 15 میلیون بشکه افزایش یافت. اما چون این رقم ضعیف‌تر از انتظار بازار بود باعث شد تا قیمت‌ها حمایت شود. البته پیش‌بینی بانک جهانی از افت 43 درصدی میانگین قیمت نفت ریسک تقاضا را دوباره فعال ساخت.