۰ نفر

طلافروشان امکان بازگشایی از ۳۰فروردین را ندارند

۲۹ فروردین ۱۳۹۹، ۱۴:۰۷
کد خبر: 432061
طلافروشان امکان بازگشایی از ۳۰فروردین را ندارند

نایب رییس اول اتحادیه طلا و جواهر گفت: واحدهای مستقر در بازار طلای تهران و پاساژها و مجتمع های طلا و جواهر شهر تهران بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا امکان بازگشایی از روز ۳۰فروردین را ندارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، مسعود یزدانی با اعلام عدم بازگشایی بازار طلای تهران، پاساژها و مجتمع‌های طلا و جواهر در سطح شهر تهران، گفت: نظر هیات مدیره باز شدن یکپارچه کل بازار بود و در تماس با معاون وزارت صمت، این مورد امکان پذیر نشد و با توجه به دستور فرماندهی ستاد ملی مبارزه با کرونا این اماکن تا تدوین ضوابط و پروتکل بهداشتی خاص از سوی وزارت بهداشت ملزم به تعطیلی هستند.

وی با اشاره به پیگیری هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران برای حل مشکلات و دغدغه‌های اهالی این صنف در زمان کرونا افزود: هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر طی روزها و هفته‌های گذشته با برگزاری جلسات فوق‌العاده و دیدار با مسئولان اتاق اصناف و سازمان امور مالیاتی به دنبال تسهیل کسب و کار و رفع مشکلات واحدهای کسبی این اتحادیه بوده است.

نایب رییس اول اتحادیه طلا و جواهر تهران مشکل کارگران این صنف در موقعیت فعلی را بسیار عمیق و اسفبار عنوان کرد و گفت: متاسفانه تعطیلی بازار به علت شیوع کرونا باعث بیکاری و لطمه شدید کارگران روز مزد صنعت طلا و جواهر مانند آبکاران، تراشکاران، بسیاری دیگر از همکاران ما که پشتوانه سرمایه‌ای در این صنف ندارند، شده است که دولت حتماً باید از این قشر زحمتکش حمایت‌های لازم را بکند.

یزدانی از دولت خواست کارگران این صنف را مانند دیگر اقشار آسیب دیده از کرونا مشمول دریافت بسته‌های حمایتی قرار دهد.

وی در ادامه گفت: از همه همکاران و اعضای صنفی هم خواهشمندم ضمن کمک و دستگیری از همکارانی که در موقعیت فعلی با مشکل مواجه شدند، با همفکری و مشارکت جمعی و صنفی مشکل کارگران و آسیب دیدگان این صنف را برطرف کنند.

نایب رییس اول اتحادیه طلا و جواهر تهران از طلافروشان و فعالان صنف و صنعت طلا و جواهر خواست تا در این روزها به مسایل امنیتی توجه بیشتری داشته باشند و خاطر نشان کرد: همکاران طلافروش مراقب شگرد برخی از سارقان که با استفاده از پوشش مقابله با کرونا با ماسک و عینک مخصوص به طوری که شناسایی نمی‌شوند وارد واحدهای طلافروشی شده و اقدام به سرقت کرده‌اند، باشند، از همکاران صنفی درخواست داریم در موارد امنیتی اول مراقب جان خود و همکاران، و سپس مواظب اموال و دارایی شان باشند.

وی گفت: با بیان اینکه بازگشایی طلافروشان سطح خیابان از روز شنبه ۳۰ فروردین در تهران انجام می‌گیرد از همه همکاران صنف و صنعت طلا و جواهر درخواست می‌کنیم موارد و ضوابط اعلامی از طرف وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا را به طور کامل انجام دهند و با توجه به اینکه تمامی این پروتکل‌ها برای سلامتی اعضای صنفی می‌باشد، در صورت امکان تعطیلی واحدهای کسبی خود را ادامه دهند و همواره اصل "در خانه بمانید" را مورد توجه قرار دهند.

وی تاکید کرد: اصناف همیشه در تمامی مشکلات و حوادث مانند جنگ، سیل، زلزله و … به کمک دولت و مردم آمده‌اند و جا دارد دولت هم پس از ۴۰ سال در این موقعیت حساس اقتصادی به کمک اصناف آمده و مقررات و دستورالعمل‌های حمایتی خود را در مورد این قشر همیشه در صحنه اجرایی کند.

یزدانی در پایان ضمن تشکر از همه همکارانی که در طرح "بهار همدلی و امید" برای مقابله با بیماری کرونا و حمایت از سیل زدگان مشارکت کردند، یادآور شد: این دوران سخت به حول و قوه الهی سپری خواهد شد و این روزها و فداکاری‌ها و حماسه‌ای که مردم و همکاران ما ایجاد کردند در حافظه تاریخی کشورمان برای همیشه ثبت و ضبط خواهد شد.