۰ نفر

تصویر اولین ارز هوشمند چین به رسانه‌ها درز کرد

۲۷ فروردین ۱۳۹۹، ۱۷:۵۵
کد خبر: 431648
تصویر اولین ارز هوشمند چین به رسانه‌ها درز کرد

تصویری از اولین ارز هوشمند چین که ارز دیجیتالی این کشور نیز نامیده می شود به شبکه های اجتماعی و آنلاین درز کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست چین روز چهارشنبه ضمن انتشار این تصویر در گزارشی آورده است تصویر این پول هوشمند به رسانه ها درز کرده است.

گزارش خاطر نشان می کند که وجود این تصویر و انتشار آن نشان می دهد که پکن به سمت دراختیار گرفتن یوان دیجیتالی حرکت می کند.

از هم اکنون هویدا است که اگر این پول هوشمند وارد چرخه اقتصاد،  تجارت و زندگی مردم شود استفاده از اسکناس که در چین بسیار کم شده است به حداقل خواهد رسید همچنین احتمال می رود نرم افزارهایی مانند "ویچت" و "علی پی" که الان در چین مورد استفاده قرار می گیرند تغییر ماهیت دهند.

برخی از نرم افزارهایی که در چین به عنوان کیف پول فعالیت می کنند از این نظر که هویت افراد را زیر نظر می گیرند و در ارایه برخی از خدمات از جمله پرداخت ها برای برخی از اتباع کشورهای دیگر تبعیض قایل شده و یا آنها را از این امکانات محروم کرده اند، باعث نگرانی هایی شده است شمار زیادی از اتباع خارجی در چین برای استفاده از این نرم افزارها برای پرداخت پول با محدودیت مواجه هستند و بخش کیف پول آنها مسدود شده و کسی هم  پاسخگو نیست.

برای همین این افراد در چین برای خریدها و پرداخت ها باید پول نقد داشته باشند و کار برای آنها دشوار شده است زیرا در بسیاری از مکان ها حتی استفاده از پول نقد هم میسر نیست و باید به کیف های پول دیجیتالی متوسل شد.

روزنامه چینی نوشته است آزمایش لازم این پول دیجیتالی روی تلفن های هوشمند برای چندین ماه در چند بانک دولتی چین انجام شده اما زمان رونمایی رسمی از این ارز دیجیتالی کشوری مشخص نشده است.

موسسه تحقیقات ارز دیجیتالی چین که زیر نظر بانک مرکزی فعالیت می کند در مورد انتشار تصویر پول و یوان هوشمند که تصویری از "مایو تسه دونگ" بنیانگذار چین نو روی آن دیده می شود، اظهار نظری نکرده است.

چین اولین اقتصاد بزرگ دنیاست که دست به انتشار ارز دیجیتالی می زند گفته می شود هدف از درز تصویر پول هوشمند کسب آگاهی بیشتر از نحوه برخورد و نگاه مردم چین به این اقدام است.

ارز هوشمند چین