۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

طلا؛ تنها محبوب سرمایه‌گذاران جهان/ افزایش ارزش جهانی با وجود بحران کرونا

۲۶ فروردین ۱۳۹۹، ۱۸:۲۰
کد خبر: 431366
طلا؛ تنها محبوب سرمایه‌گذاران جهان/ افزایش ارزش جهانی با وجود بحران کرونا

به گفته یکی از تحلیلگران بازار طلا، به رغم وضعیت ناگوار ایجاد شده در اقتصاد جهانی، طلا تنها کالایی است که همواره مورد اقبال سرمایه‌گذاران است و پیش‌بینی می‌شود قیمت هر اونس طلای جهانی تا سال آینده از مرز 2هزار دلار رد شود.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش کیتکو، ادوارد مورس رئیس کالاها در تحقیقات Citi اعلام کرد که هدف وی در کوتاه مدت برای طلا، 1725 دلار در هر اونس است. وی پیش‌بینی می‌کند که در چارچوب زمانی 2020 تا 2021، قیمت این فلز گران‌بها تا 2هزار دلار در هر اونس نیز برسد.

مورس گفت: "طلا تنها کالایی است که از ابتدای سال تاکنون، سرمایه‌گذار در جریان داشته است. وی خاطرنشان کرد که در اواسط ماه مارس، طلا با سقوط شدیدی روبرو شد، زیرا سرمایه‌گذاران به دلیل نیاز به نقدینگی به فروش طلا روی آوردند اما در حال حاضر، با وجود خطر در سراسر جهان، با قدرت بیشتری به روند افزایشی خود ادامه می‌دهد.

قابل ذکر است تنها عاملی که می‌تواند باعث کند شدن روند رشد طلا شود، بانک‌های مرکزی است. بازارهای نوظهور به دلیل نزول ارزش ارز در مقابل دلار آمریکا، خرید طلا را کاهش داده‌اند، اما مورس معتقد است که مجموع تقاضای سرمایه‌گذار، به اندازه کافی قوی است که قیمت طلا را بالاتر ببرد.