۰ نفر

رکود کامل بازار طلا به علت شیوع کرونا

۲۵ فروردین ۱۳۹۹، ۱۱:۴۰
کد خبر: 430944
رکود کامل بازار طلا به علت شیوع کرونا

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به تعطیلی همه طلافروشی‌ها تا ۳۰ فروردین‌ماه، گفت: از اواخر بهمن سال ۹۸ بازار طلا به علت شیوع کرونا، وارد رکودی شدید و کامل شد که این وضعیت با وجود گذشت یک ماه از سال ۹۹ همچنان ادامه دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «ابراهیم محمدولی»درباره وضعیت بازار طلا و جواهر، اظهار داشت: همه واحدهای صنف طلا و جواهر تا ۳۰ فروردین ماه تعطیل هستند.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره فعالیت برخی طلا فروشی ها، گفت: آن دسته از واحدهایی که به صورت محدود و پراکنده فعالیت دارند، اقدامشان برخلاف مقررات است؛ در مواردی بازرسان اتحادیه با این واحدها برخورد کرده و آنها را پلمپ نیز کرده اند.

محمدولی اضافه کرد: خرید و فروش فیزیکی طلا اکنون به دلیل تعطیلی واحدهای صنفی وجود ندارد، اما به صورت محدود در فضای مجازی، معاملات طلا انجام می شود.

وی با توصیه به خریداران گفت: بهتر است مردم در صورت نیاز به خرید مصنوعات طلا تا ۳۰ فروردین ماه و بازگشایی واحدهای صنفی صبر کنند تا با خیال راحت و امنیت اقدام به خرید کنند، زیرا در فروش اینترنتی طلا ممکن است سوءاستفاده هایی شود.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره قیمت های ارایه شده از طلا و سکه در روزهای اخیر و میزان حباب آنها گفت: در شرایط فعلی، طلا و سکه، حباب چندانی ندارد.

محمدولی با اشاره به رکود حاکم در بازار طلا و جواهر گفت: از اواخر بهمن ماه بازار طلا وارد رکودی شدید شد که در اسفند ماه تشدید شد؛ این رکود در حال حاضر نیز ادامه دارد.

وی با اشاره به مشکلات این صنف، افزود: با توجه به مشکلاتی که به علت شیوع کرونا، گریبانگیر این صنف شده، از دولت درخواست می شود که در بحث های مربوط به مالیات و مالیات بر ارزش افزوده، بخشودگی هایی را لحاظ کنند.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: در بخش آب، برق و همچنین اجاره بها نیز درخواست می شود که با توجه به تعطیلی این واحدها، شرایطشان در نظر گرفته شود.

 هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در معاملات دیروز (یکشنبه) ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شد. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۶ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان قیمت گذاری شد.

به دلیل تعطیلی واحدهای صنف طلا و جواهر، قیمت اعلام شده برای طلا و انواع سکه در این روزها بر اساس محاسبه نرخ دلار و قیمت اونس طلا در بازارهای جهانی انجام می شود.