به دنبال اعلام بسته محرک 2.3تریلیون دلاری بانک مرکزی آمریکا، قیمت طلا روند صعودی خود را از سر گرفت و با افزایش 2درصدی قیمت در یک روز، در کانال بالاتر از 1700دلار در هر اونس معامله شد.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ فدرال رزرو ایالات متحده، برای حمایت از اقتصاد لرزان این کشور، همچنان پول بیشتری را وارد سیستم مالی می‌کند.

گفتنی است که بانک مرکزی ایالات متحده روز پنجشنبه اعلام کرد که تا 2.3 تریلیون دلار وام برای تمام مشاغلی که تحت تاثیر بیماری همه‌گیر کووید-19 قرار گرفته‌اند، تامین خواهد کرد.

جروم پاول، رئیس هیئت‌مدیره صندوق خیریه‌های فدرال گفت: "اولویت نخستین کشور ما باید رسیدگی به بحران بهداشت عمومی، فراهم کردن مراقبت‌های لازم برای بیماران و محدود کردن شیوع بیشتر ویروس باشد."

در واکنش به آخرین اعلامیه بانک مرکزی آمریکا، قیمت طلا افزایش یافته است. قیمت این فلز گران‌بها با بیش از 2درصد رشد در یک روز، بیش از 1722دلار معامله شد.

تحلیلگران کالا پیش از این اذعان داشتند که نتیجه سرازیر شدن نقدینگی از سوی دولت‌ها و بانک مرکزی به بازارهای مالی، چیزی جز روند صعودی طلا نخواهد بود.

یکی از تحلیلگران کیتکو اعلام کرد که این بسته محرک بانک مرکزی همانند یک بمب نقدینگی عمل خواهد کرد و روند افزایشی قیمت طلا ادامه خواهد داشت.

قابل ذکر است که پیتر هوگ، رئیس جهانی تجارت در بخش فلزات کیتکو گفت که طلا واکنش خود را نسبت به اقدامات محرک بانک‌های مرکزی و دولت‌ها را آغاز کرده است.

در حال حاضر، هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت بیش از 1711دلار و هر گرم 55دلار معامله می‌شود.

در نمودار ارائه شده، تغییر قیمت طلا در 24ساعت اخیر را مشاهده می‌کنید؛

74bcd1b6-0ca5-44e5-952d-ff1b71106768