۰ نفر

کرونا «صرافی‌ها» را بست؟

۱۷ اسفند ۱۳۹۸، ۱۵:۰۱
کد خبر: 422826
کرونا «صرافی‌ها» را بست؟

درپی شیوع ویروس کرونا در کشور، برخی کسب و کارها به حالت نیمه تعطیل درآمده اند و صرافی ها هم از این قائله جدا نیستند؛ از امروز برخی از صراف های تهرانی ضمن کاهش ساعت کاری، به صورت شیفتی فعالیت می کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم ، بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور و هشدارهای متعدد پزشکان درباره عدم حضور در اجتماعات و تشویق به قرنطینه خانگی، بسیاری از کسب و کارها به حالت نیمه تعطیل درآمده اند.

گستردگی ویروس کرونا و سرایت بالای این ویروس باعث شده تا بسیاری از بازاری ها نیز وارد قرنطینه شوند؛ از همین رو بسیاری از کسبه به صورت خودجوش وارد قرنطینه شده و کاسبی خود را تعطیل کرده اند.

تعدادی از صرافی های خیابان فردوسی نیز از امروز تعطیل کرده اند و برخی نیز حالت نیمه تعطیل دارند؛  درباره برنامه برای تعطیلی گسترده صرافی ها با کامران سلطانی زاده رئیس کانون صرافان گفت وگوی کوتاهی انجام شد.

وی با رد خبر تعطیلی جمع زیادی از صرافی ها در خیابان فردوسی گفت: صرافی ها تعطیل نکرده اند بلکه ساعت کاری خود را تغییر داده اند و شیفتی کرده اند.

رئیس کانون صرافان، ادامه داد: به دلیل کاهش مشتری در برخی نقاط تعدادی از صراف ها ساعت کاری خود را کم کرده اند و برخی نیز شیفتی در مغازه های خود حاضر هستند. کانون صرافان به همین دلیل به صراف ها اعلام کرد که اگر حس می کنند مشکلی است و ... ساعت خود را کاهش دهند.

سلطانی زاده درباره تأثیر تعطیلی احتمالی صرافی ها در بازار ارز، گفت: بازار ارز خیلی آرام است و حتی اگر صرافی ها تعطیل هم شود هیچ اثری در بازار نخواهد داشت.

وی افزود: از آنجایی که به دلیل ویروس کرونا، مسافرت ها کنسل شده اند، نیاز اصلی بازار در شب عید از بین رفته است و تقاضایی برای ارز نداریم.

رئیس کانون صرافان تأکید کرد: اگر در هر نقطه ای به دلیل تعطیلی صرافی، مردم مشکلی داشتند با کانون صرافان تماس بگیرند تا اولین صرافی نزدیک را معرفی کنیم. هیچ مشکلی برای تأمین ارز نداریم.