۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

با کاهش نرخ بهره طلا به نقطه مطلوب بازمی‌گردد/ کشورها در اقدامی هماهنگ نرخ بهره را کاهش خواهند داد

۱۵ اسفند ۱۳۹۸، ۲۳:۰۵
کد خبر: 422446
با کاهش نرخ بهره طلا به نقطه مطلوب بازمی‌گردد/ کشورها در اقدامی هماهنگ نرخ بهره را کاهش خواهند داد

پس از کاهش اضطراری نرخ بهره در ایالات متحده و کاهش بازده اوراق ده سال به زیر یک درصد، سرمایه گذاران بار دیگر طلا را به عنوان یک پناهگاه امن برگزیده و سرمایه‌ها بار دیگر به سمت بازارهای طلا بازمی‌گردد.

اقتصاد آنلاین - اکرم شعبانی؛ به گزارش بلومبرگ نیوز طلا روز گذشته بزرگترین جهش خود را از سال ۲۰۱۶ تجربه کرد. این فلز در تلاش است تا پس از سقوط ناگهانی روز جمعه به شرایط عادی برگردد، روز جمعه گذشته در حالی که سرمایه گذاران شمش برای جبران خسارت‌های بازار سهام اقدام به فروش شمش‌های خود کرده بودند قیمت طلا به یکباره سقوط کرد.

اوله هانسن رییس استراتژی کالای بانک ساکسو در این باره عنوان کرد: طلا روز گذشته بار دیگر اعتبار خود را به عنوان یک پناهگاه امن سرمایه گذاری به دست آورد، طلا می‌تواند در شرایط عدم اطمینان و بازده عمیقا منفی سودآور باشد.

گمانه‌ها اکنون بر این باورند که به زودی بانک مرکزی انگلیس در پیروی از بانک فدرال رزرو در شرایط اضطراری پیش آمده کاهش نرخ بهره را اعلام خواهد کرد. تعهد گروه هفت برای هماهنگ بودن در اقدام علیه شیوع ویروس کرونا و به دنبال آن اقدام فدرال رزرو، موجی از فعالیت‌ها را از سوی سیاست گذاران در سراسر آسیا و اقیانوسیه آغاز کرده است.

12

(نمودار فراز و نشیب قیمت طلا از سپتامبر سال ۲۰۱۹ تاکنون)

قیمت طلای خالص با افزایش ۰.۴ درصدی در روز چهارشنبه به ۱۶۷۴.۳۰ دلار در هر اونس رسید، این در حالی است که روز سه شنبه قیمت طلا افزایش ۳.۲ درصدی را پشت سرگذاشت که بیشترین میزان افزایش قیمت از ژوئن سال ۲۰۱۶ تاکنون بوده است. این افزایش قیمت در شرایطی رخ داد که سیاست گذاران فدرال رزرو در آمریکا ۵۰ امتیاز پایه را از شاخص حذف کردند و این کاهش نرخ بهره خارج از چرخه عادی جلسات برای نخستین بار از سال ۲۰۰۸ اتفاق افتاد. در سایر فلزات گرانبها، نقره هم افزایش قیمت داشت، در حالی که پالادیوم طی چهار روز متوالی کاهش قیمت را تجربه کرده است.

مقامات هلدینگ ای تی اف ETF تایید کردند که با افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی، موفق به ثبت رکورد جدیدی شدند. بر اساس گزارش مقدماتی که توسط تیم بلومبرگ نیوز تهیه شده است، جریان داخلی ۱۵.۶ تنی معاملات طلا در روز سه شنبه بیشترین میزان معاملات داخلی از اواسط ژانویه بوده است.

مارک هیفل مدیر ارشد سرمایه گذاری جهانی و یکی از استراتژیست‌های گروه یو اس بی UBS Group AG در یادداشتی در این باره عنوان کرده است:‌ در شرایط کنونی این فلز گرانبها یک روش موثر برای محافظت از اوراق بهادار در برابر خطرات ناشی از شیوع بیشتر کروناست و تصورها بر این است که جریان اصلی این فراز و فرودها همچنان در اختیار بازیگران اصلی این بازار است. در حقیقت در شرایطی که نرخ بهره در ایالات متحده در سطح بسیار پایینی قرار گرفته است، بهترین زمان برای ورود به بازارهای طلا و انجام معاملات از این دست برای سرمایه گذاران مشتاق فراهم آمده است.