۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

طلا در بازارهای آسیایی 1593دلار در هر اونس معامله شد/ تاثیر نشست گروه 7بر قیمت طلا

۱۴ اسفند ۱۳۹۸، ۰:۲۵
کد خبر: 421884
طلا در بازارهای آسیایی 1593دلار در هر اونس معامله شد/ تاثیر نشست گروه 7بر قیمت طلا

قیمت طلا با افزایش 0.46درصدی همزمان با دستیابی به کانال 1593دلاری در بازارهای آسیایی مورد معامله قرار گرفت. این در حالی است که زنگ خطر برای مقابله با ویروس کووید–19در جهان روشن است. با این حال به نظر می‌رسد افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و روش‌های احتیاطی پیش از برگزاری نشست G7 به بهبود روند این فلز زرد کمک می‌کند.

اقتصادآنلایناکرم شعبانی؛ سیاست گذاران گروه 7 امروز سه شنبه نشستی برگزار می‌کنند تا خطرات اقتصادی ویروس کرونا را که با سرعت زیادی در حال گسترش در اروپا و آمریکاست مورد بررسی قرار دهند. این نشست از سوی استیو منوچین وزیر خزانه داری آمریکا و جروم پاول ریاست فدرال رزرو برگزار خواهد شد.

در حالی که بازارها پیش از فراخوان پیش بینی یک موج تلفیقی از کاهش نرخ‌ها و  محرک‌های مالی را داشته‌اند، دونالد ترامپ از این فرصت استفاده کرد فدرال رزرو را به سمت کاهش نرخ بهره سوق دهد. همچنین با افزایش امیدها به انجام چنین اقدامی، آخرین بیانیه بانک مرکزی اروپا اعلام آمادگی لازم را برای هر گونه اقدام مدنظر داشته است. همچنین تارو آسو وزیر دارایی ژاپن با در پیش گرفتن هر گونه اقدام لازم اعلام موافقت کرده است.

در عوض، افزایش موارد ابتلا به کرونا در ایالات متحده، انگلیس و ایتالیا احتمالی وقوع سیگنال‌های قرمز را در اواخر سال جاری بیان می‌کند. حتی در چنین حالتی، سیاست گذاران ایالات متحده، دامنه چنین خطری را گسترده نمی‌دانند در حالی که بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس، احتمال یک سقوط اقتصادی را در پی شیوع و گسترش کرونا منتفی نمی‌داند.

گفته می‌شود که فشار سنج خطر در شرایط فعلی در بازار بهبود یافته است. اوراق ده سال خزانه ایالات متحده افزایش سود 1.14 درصدی را در شرایطی در برداشته که معاملات آتی اس اند پی 500 و نیکی NIKKEI ژاپن در حال ثبت سیگنال‌های سبز هستند.

با نگاهی به جلو، برگزاری نشست پولی RBA به نوعی کاتالیزور فوری تلقی می‌شود، چرا که کاهش نرخ بهره که پیش از این پیش بینی نشده بود، در شرایط کنونی نشان دهنده آمادگی سیاست گذاران جهانی برای مقابله با ترس از کووید – 19 است.

تحلیل فنی

علاوه بر سطح 1600 دلاری، در ماه ژانویه بالاترین رقم به ثبت رسیده 1611 دلار بود در حالی که در اواخر فوریه این رقم به 1625 دلار رسیده بود. با این حال در یک روند نزولی هفته گذشته قیمت طلا به 1570 دلار در هر اونس نیز رسیده بود، اقدامی که به نظر می‌رسید یک کاهش قیمت به منظور پشتیبانی از وضعیت پیش آمده باشد.

ستن