۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

گریز طلا به سطح ۱۷۰۰ دلار در هر اونس/ فشار ترس از کرونا بر بازار طلا

۸ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۳۴
کد خبر: 420301
گریز طلا به سطح ۱۷۰۰ دلار در هر اونس/ فشار ترس از کرونا بر بازار طلا

بنا به پیش بینی‌های کارگزاری استرالیایی پپراستون، قلاب قیمت طلا این روزها پیشنهاد خرید یک فرصت طلایی و صعودی را به سرمایه گذاران می‌دهد، چرا که شواهد فعلی بیانگر آن است که هر اونس طلا به زودی به سطحی غیرقابل پیش بینی دست خواهد یافت.

اقتصاد آنلاین - اکرم شعبانی؛ کریس وستون رییس بخش تحقیقات پپر استون روز گذشته در اظهاراتی عنوان کرد: پرونده سرمایه‌گذاری‌ها تغییر نکرده است، ما در حال حاضر علائمی را در بازار شاهد هستیم که سرمایه گذاران را مجاب به ادامه این بازی می‌کند. در واقع طلا در نوع خود به عنوان یک ارز در حال معامله شدن است.

وستون ادامه داد: نگاهی گذرا به بازار ارزها نشان می‌دهد که طلا در میان انواع ارزها سود خوبی کسب کرده و در حالی که «رضایتمندی بسیار زیادی» در قیمت صعودی طلا در میان سرمایه گذاران وجود دارد، قیمت ارز تنها یک روال طبیعی طی می‌کند.

رییس بخش تحقیقات پپر استون افزود: طلا در تئوری به قیمتی بالاتر از سطح فعلی دست می‌یابد.

به نظر می‌رسد که ترس از شیوع و سرایت ویروس کرونا در سراسر اروپا و ایالات متحده به اندازه‌ای رسیده که بر تمام زنجیره‌های تامین تاثیر عمیقی بر جای می‌گذارد.

وستون تصریح کرد: در چنین شرایطی زمانی که بازده اوراق بهادار با کاهش روبرو و نوسانات ضمنی افزایش یافته است، و نه تنها احتمال اینکه بانک‌های مرکزی بازارهای نوظهور به این بازی وارد شوند افزایش یافته، بلکه شانس کاهش نرخ بهره فدرال رزرو نیز در این بازی تاثیرگذار خواهد بود، مساله‌ای که این روزها مدام به آن اشاره می‌شود. در چنین موقعیتی است که طلا در موقعیت تجاری بالاتری با قیمت‌های بالاتر قرار خواهد گرفت.

این صاحبنظر بازار طلا تاکید کرد: یک سطح کلیدی برای حفظ چشم انداز نزول تا ۱۶۳۵ دلار در هر اونس است و تا زمانی که قیمت‌های روزانه کمتر از ۱۶۳۵ دلار بسته می‌شد سرمایه گذاران همچنان انتظار داشتند تا قیمت‌ها به سطح بالاتری دست یابد تا وارد بازی شوند.

وی افزود: در شرایط فعلی که قیمت طلا به بیش از ۱۶۳۵ دلار در هر اونس رسیده بازار قابلیت پایه سازی پیدا می‌کند و معاملات می‌توانند حرکت صعودی خود را شکل دهند. در شرایط فعلی که طلا به راحتی از سطح ۱۶۶۰ و سپس ۱۶۸۹ دلار در هر اونس عبور کرده احتمال دستیابی به سطح ۱۷۰۰ دلار به راحتی قابل پیش بینی است. روند صعودی فعلی در کوتاه مدت به همین شدت ادامه می‌یابد، در واقع سطوح قابل پیش بینی ۱۶۶۰ دلار و با عبور از آن ۱۶۸۹ دلار و سپس به آسانی ۱۷۰۰ دلار خواهد بود.

05

(نمودار روند صعودی پیش‌بینی شده قیمت طلا)

به گفته وستون آنچه که زمینه را برای پیشروی مثبت طلا فراهم کرده مشاهده گسترش هر چه بیشتر ویروس کرونا و ترس از شیوع آن به تعداد بیشتری از افراد و کشورهاست. شیوع و سرایت ویروس کرونا نگرانی‌های بزرگی ایجاد کرده و درست در زمانی که بازار از مشاهده کنترل شرایط در چین و بهبودی بازارهای چین احساس راحتی می‌کند و تجارت به آرامی به سمت روال عادی بازمی‌گردد، شیوع این ویروس در آلمان، ایالات متحده، ایتالیا، کره جنوبی و تعدادی از کشورهای خاورمیانه بازار را بار دیگر منقبض می‌کند. به همین دلیل اقدامات فزاینده و سختگیرانه‌ای برای مهار این ویروس در پیش گرفته می‌شود که درست در همین نقطه اقتصاد تحت تاثیر شرایط قرار می‌گیرد.

وستون همچنین خاطرنشان کرد که سرمایه‌گذاران طلا بهتر است نگاهی به سوپر سه شنبه آمریکا در ماه مارس داشته باشند به خصوص در شرایطی که به نظر می‌رسد برنی سندرز در موقعیت خوبی برای انتخابات آتی قرار گرفته است. تئوری من در حال حاضر در نظر گرفتن سراشیبی قیمت طلاست که با روند صعودی کنونی بدون تردید باید در انتظار یک شکست قیمت واقعی هم بود.