۰ نفر

طلا در برابر ریسک پذیری بازار کوتاه آمد

۲۳ بهمن ۱۳۹۸، ۱۴:۳۹
کد خبر: 416499
طلا در برابر ریسک پذیری بازار کوتاه آمد

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر ریسک پذیری سرمایه گذاران که از کاهش موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا امیدوار شده بودند، کاهش پیدا کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۵۶۷ دلار و ۵۸ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، ۱۵۶۸ دلار و ۹۰ سنت معامله شد.

در حالی که شمار تلفات این ویروس مرگبار در چین از مرز ۱۱۰۰ نفر گذشته است، مقامات این کشور پیش بینی کردند که این اپیدمی ممکن است تا آوریل به پایان برسد و هم اکنون شمار موارد جدید ابتلا به این ویروس در برخی از نقاط کاهش پیدا کرده است.

واندانا بهاراتی، دستیار نایب رییس تحقیقات کالا در شرکت "اس ام سی کام ترید" در این باره گفت: بازار سهام وضعیت مطلوبی دارد و دلار آمریکا بالای ۹۸.۵ واحد است و بازارهای انرژی و فلزات پایه شاهد اندکی بهبود بودند که افزایش ریسک پذیری سرمایه گذاران را نشان می دهد.

دلار آمریکا پس از تقاضای جدید خرید این ارز به عنوان دارایی مطمئن که با انتشار آماراقتصادی قوی آمریکا همزمان شد، نزدیک به بالاترین حد خود در چهار ماه گذشته ماند.

به گفته استفن اینس، استراتژیست بازار در شرکت "اکسی تریدر"، طلا در فاز تحکیم قیمت است زیرا وحشت اخیر از اپیدمی ویروس کرونا از میان می‌رود. اقدامات اخیر مقامات چینی برای اجتناب از اخراج گسترده کارگران، رشد قیمت طلا را محدود کرده است.

در این بین بازارهای سهام آسیایی با خوش بینی سرمایه گذاران نسبت به ضعیف شدن این اپیدمی صعود کردند.

بر اساس گزارش رویترز، جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا روز سه شنبه به کنگره گفت: اقتصاد آمریکا در وضعیت خوبی قرار دارد اما به تهدید احتمالی اپیدمی ویروس کرونا و نگرانیها نسبت به سلامت بلندمدت اقتصاد اشاره کرد.

طلا به کاهش نرخهای بهره به شدت حساس است زیرا نرخهای بهره پایینتر هزینه نگهداری این فلز ارزشمند که سوددهی ندارد را کمتر کرده و جذابیت سرمایه گذاری در آن را تقویت می کند.

موجودی طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز سه شنبه ۰.۶۷ درصد رشد کرد و به ۹۲۲.۲۳ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ثابت بود و در ۲۳۴۰ دلار و ۴۴ سنت ایستاد. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد کاهش، ۱۷ دلار و ۵۵ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۱ درصد افت کرد و به ۹۶۷ دلار و ۷۷ سنت رسید.