۰ نفر

پیشروی دلار در بازارهای جهانی

۲۶ دی ۱۳۹۸، ۷:۰۶
کد خبر: 410059
پیشروی دلار در بازارهای جهانی

شاخص دلار در بازارهای جهانی کماکان در حال پیشروی است. به گزارش رویترز، انتظار می‌رود تا سرانجام پس‌ از هفده ماه جنگ تجاری، دو اقتصاد بزرگ جهان تا پایان این هفته بر سر امضای فاز نخست توافق تجاری به یک جمع‌بندی واحد برسند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، قرار است تا نخست‌وزیر چین برای این کار راهی واشنگتن شود و استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری امریکا از گفت‌و‌گوی خود با طرف چینی خبر داده است. یک منبع آگاه به رویترز گفته است که چین متعهد شده واردات خود از امریکا را تا ۸۰ میلیارد دلار بیشتر کند. با این حال در منطقه خاورمیانه اگر چه از شدت تنش‌ها به میزان قابل توجهی کاسته شده است اما برخی ریسک‌ها هنوز به قوت خود باقی مانده‌اند. شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن در دیدار با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی بر مصمم بودن کشورش به ارسال نیروی نظامی به خلیج فارس تأکید کرده و پارلمان ژاپن نیز با اختصاص بودجه برای تأمین مالی این کار موافقت کرده است. ری آتریل، تحلیلگر بازار ارز در بانک ملی استرالیا گفت: معامله گران منتظر روشن شدن ابعاد توافق تجاری هستند، هر چند دلیلی وجود ندارد که موقعیت دلار در برابر ارزهای امن تضعیف شود. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با افزایش ۰.۱ درصدی نسبت به روز قبل و در سطح ۹۷.۱۰واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل ۱.۰۳۳۲ دلار اعلام شد.

در آخرین دور از معاملات، پوند با ریزش ۰.۰۷ درصدی نسبت به‌روز قبل خود و به ازای ۱.۳۰۳۰ دلار مبادله شد. یورو نیز برای سومین روز متوالی نزولی شد و به ۱.۱۱۲۹ دلار رسید. همچنین هر دلار امریکا به ۱.۳۰۵۹ دلار کانادا کاهش یافت. در برابر همتای سنگاپوری، هر دلار به ازای ۱.۳۴۷۶ دلار سنگاپور مبادله شد. تحولات انگلیس نشان می‌دهد که باید منتظر اتخاذ موضع سرسختانه‌تر از طرف لندن در برابر بروکسل به‌دنبال پیروزی تاریخی محافظه‌کاران در انتخابات بود. احتمالاً انگلیس خواهان گرفتن امتیازات بیشتری از اتحادیه اروپا در خصوص توافق‌های تجاری، بانکی و گمرکی خواهد شد. در معاملات بازارهای ارزی جهانی، همچنین هر دلار با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۰۹.۹۴۹۲ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار امریکا به ازای ۱.۴۴۹۲ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۸۶۶ یوان چین اعلام شد.