۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش مى دهد؛

رفت و برگشت طلا و ارز در بازار امروز/ طلا ١٦هزار و دلار ١٥٠تومان ارزان شد

۱۹ آذر ۱۳۹۸، ۱۷:۴۴
کد خبر: 400921
رفت و برگشت طلا و ارز در بازار امروز/ طلا ١٦هزار و دلار ١٥٠تومان ارزان شد

امروز قیمت طلا و ارز نوسان زیادى داشت به طوریکه در برخى ساعات، نرخ دلار به ١٣٩٠٠ تومان و قیمت طلا به گرمى ٤٨٨هزار تومان صعود کرد.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانى؛ امروز بازار ارز کار خود را با قیمت هاى روز گذشته آغاز کرد و دلار در تابلوى صرافى ملى با نرخ ١٣٥٥٠ و یورو نیز ١٤٨٥٠تومان نمایان شد؛ اما طولى نکشید که بازار ارز مثل روزهاى گذشته وارد مدار صعودى شد، البته با این تفاوت که نوسان نرخ دلار و یورو امروز به ٣٥٠تومان رسید درحالیکه تا روز گذشته حداکثر نوسان قیمت ارز ١٠٠تومان بود.

نرخ دلار در بازار امروز ابتدا به ١٣٨٠٠ و ساعاتى بعد به ١٣٩٠٠تومان رسید و یورو نیز ابتدا به ١٥١٠٠ و سپس تا ١٥٢٠٠تومان پیش رفت؛ اما در آخرین ساعات کارى بازار، قیمت ارز ١٥٠تومان کاهش یافت و به این ترتیب دلار با نرخ ١٣٧٥٠ و یورو ١٥٠٥٠ تومان به معاملات امروز پایان داد.

ثبت رکورد جدید طلا در سال ٩٨

امروز در بازار طلا نیز قیمت ها متاثر از جهش نرخ ارز افزایشى بود به طوریکه طلا با رسیدن به گرمى ٤٨٨هزار تومان رکورد بالاترین قیمت از ابتداى سال تا امروز را ثبت کرد.

در ساعات ابتدایى معاملات بازار طلاى تهران، قیمت هر گرم طلاى ١٨ عیار ٤٧٨هزار تومان، سکه امامى چهار میلیون و ٧١٠ و سکه طرح قدیم چهار میلیون و ٦٨٠هزار تومان بود؛ اما ساعاتى بعد قیمت طلا و سکه همپاى جهش نرخ دلار افزایش یافت.

بر این اساس در ساعات میانى امروز، قیمت طلا به گرمى ٤٨٨هزار تومان و سکه به چهار میلیون و ٧٨٠هزار تومان صعود کرد.

بررسى ها نشان مى دهد، بازار طلا نیز با اتمام کار بازار ارز و کاهش نرخ دلار و یورو آرام گرفته است. طلا در ساعت ١٧:٠٠ امروز به گرمى ٤٧٢هزار تومان، سکه امامى به چهار میلیون و ٦٥٥ و سکه طرح قدیم به چهار میلیون و ٦٣٠هزار تومان کاهش یافت.

بر این اساس طلا نسبت به بالاترین قیمت امروز ١٦هزار تومان و سکه ١٢٥هزار تومان ارزان شد.