۰ نفر

چه شد که قیمت طلا فروکش کرد؟

۱۱ آبان ۱۳۹۸، ۱۹:۱۲
کد خبر: 391755
چه شد که قیمت طلا فروکش کرد؟

قیمت طلا مدت‌هاست که روند نزولی را در پیش گرفته اما سوال اینجاست که این کاهش قیمت از چه زمانی آغاز شده است؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرناپلاس، اخیرا بارها در خبرها عنوان شده که طلا ارزان شده است. خبرگزاری‌ها در این رابطه عنوان کرده بودند که « قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر رشد ارزش دلار به دلیل تسهیل نگرانی‌ها نسبت به تشدید جنگ تجاری آمریکا و چین، پایین آمد.»

اما اگر یک نگاه کلی به بازار پاییزه طلا بیاندازیم، متوجه می‌شویم که این ارزانی کارش را از همان ابتدای مهر آغاز کرده بود و به مرور، شدت گرفت. هر گرم طلای ۱۸ عیار در ابتدای مهر ماه حدود ۴۰۶ هزار تومان بود که در هشتم آبان ماه به ۳۹۵ هزار و ۹۰۰ تومان رسید.

طلا چند روز قبل‌تر از آن، نرخ کمتری را هم تجربه کرده بود. درست در روز دوم آبان ماه به کمترین میزان خود در فصل پاییز و در یک ماه و نیم مهر تا اواسط آبان رسید و رقم ۳۹۴ هزار و ۵۰۰ تومان را به ثبت رساند.

نگاهی به روند نرخ طلا از ابتدای مهر ماه یک سیر کاهشی را نشان می‌دهد که در هفتم آبان ماه قدری متوقف شد و دوباره سیر کاهشی خودش را در پیش گرفت.

چرا کاهشی شد؟

شاید بخشی از کاهش نرخ طلا به خصوص در مهر ماه را بتوان به دلیل کم شدن معاملات دانست. مهر ماه همزمان با ماه‌های محرم و صفر بود و همین مساله طلا را وارد دست‌انداز کاهشی کرد. البته این روند کاهشی کارش را از اواخر شهریور ماه شروع کرده بود. البته برخی از کارشناسان هم معتقدند که قیمت طلا با توجه به تاثیری که از قیمت‌های جهانی می‌گیرد، باید به صورت همه‌جانبه تحلیل شود. مثلا همین کاهش قیمتی که در هشتم آبان ماه روی داد، به دلیل مسائل بین‌المللی از جمله تسهیل روابط آمریکا و چین بود.

تاریخ

قیمت هر گرم طلای ۱8 عیار ( تومان)

۱۳۹۸/۰۷/۰۱

۴۰۶.۰۰۰
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ ۴۰۵.۰۰۰
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ ۴۰۴.۲۰۰
۱۳۹۸/۰۷/۲۵ ۴۰۴.۵۰۰
۱۳۹۸/۰۷/۲۸ ۴۰۳.۰۰۰
۱۳۹۸/۰۸/۰۱ ۳۹۷.۰۰۰
۱۳۹۸/۰۸/۲ ۳۹۴.۵۰۰
۱۳۹۸/۰۸/۰۴ ۳۹۴.۰۰۰
۱۳۹۸/۰۸/۰۷ ۳۹۹.۹۰۰
۱۳۹۸/۰۸/۰۸ ۳۹۵.۹۰۰