۰ نفر

دلار تقویت شد

۷ آبان ۱۳۹۸، ۱۵:۵۳
کد خبر: 390874
دلار تقویت شد

با پیش آمدن مشکلات جدید سر راه برگزیت، ارزش دلار تقویت شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، معاملات روز سه شنبه بازارهای ارز بار دیگر کاملا تحت تاثیر اخبار مربوط به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا قرار گرفت. هر چند برای نخستین بار در ماجرای برگزیت، مجلس این کشور با ۳۲۹ رای موافق در برابر ۲۹۹ رای مخالف با لایحه پیشنهادی دولت در خصوص برگزیت موافقت کرد اما مخالفت مجلس با پیشنهاد دولت برای برگزاری انتخابات زودهنگام در ماه دسامبر، قفل جدیدی بر مساله برگزیت زده است.

اتحادیه اروپا با ارسال نامه ای به بوریس جانسون- نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که تصمیم گرفته است مهلت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را تا پایان ماه ژانویه سال آینده میلادی تمدید کند.

جونیچی ایشی‌کاوا، استراتژیست ارزی در موسسه " آی جی سکیوریتیز" گفت: پوند روی لبه قرار دارد. ریسک یک خروج بدون توافق کمتر شده است اما هنوز نااطمینانی‌های سیاسی وجود دارد.

در معاملات امروز، پوند با ۰.۲۷ درصد کاهش به ۱.۲۸۵۷ دلار رسید تا زیان این هفته خود در برابر دلار را به بالای یک درصد برساند.

 نخست وزیر انگلیس که گفته بود انگلیس را تحت هر شرایطی از اتحادیه اروپا در سی و یکم اکتبر خارج خواهد کرد از تمدید مهلت خروج استقبال کرده و گفته است که مصمم به یافتن راهی برای شکستن بن‌بست برگزیت است.

مجلس این کشور شدیدا با خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا مخالف است و لایحه‌ای را در این خصوص برای الزام دولت به حصول توافق با اتحادیه اروپا پیش از ترک این اتحادیه تصویب کرده و به تایید ملکه رسانده است.

هم چنین در معاملات روز سه شنبه بازارهای ارز، هر دلار آمریکا به ۱.۳۰۵۳ دلار کانادا کاهش یافت. در برابر همتای سنگاپوری، هر دلار به ازای ۱.۳۶۲۴ دلار سنگاپور مبادله شد. همچنین هر یورو به ۱.۱۰۹۱ دلار رسید تا کار دشواری برای حفظ کانال ۱.۱۰ دلاری در روزهای آینده داشته باشد.

از سوی دیگر مواضع آمریکا و چین بر سر اختلافات تجاری به یکدیگر نزدیک تر شده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که دشوار در مسیر امضای جزئیاتی از یک توافق تجاری بزرگ هستند. وی بدون اشاره به زمان خاصی اعلام کرد که آمریکا تصمیم خوهد گرفت که تعلیق افزایش تعرفه بر روی بخشی از محصولات وارداتی چینی را تمدید کند یا خیر.

فیلیپ وی، استراتژیست ارشد بازار ارز در بانک " دی بی اس" سنگاپور گفت: ریسک ها سر راه اقتصاد جهانی باقی مانده اند اما نشانه‌هایی از بهبود وضعیت پدیدار شده است. روند افزایش تنش های بین چین و آمریکا متوقف شده است و به نظر می‌رسد که بانک مرکزی آمریکا دست به کاهش نرخ بهره دیگری خواهد زد.

در معاملات بازارهای ارزی جهانی، همچنین هر دلار با ۰.۱۵ درصد افزایش نسبت به روز گذشته به ۱۰۸.۹۴ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا با ۰.۲ درصد کاهش به ازای ۱.۴۵۸۴ دلار مبادله شد.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، با ۰.۰۶ درصد افزایش در مقایسه با روز قبل به  سطح ۹۷.۵۷۸  واحد رسید.