۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

بازار طلا این هفته باز است/ آغاز روند نزولی حباب ربع سکه و سکه یک گرمی

۴ آبان ۱۳۹۸، ۱۵:۳۱
کد خبر: 390356
بازار طلا این هفته باز است/ آغاز روند نزولی حباب ربع سکه و سکه یک گرمی

نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: با وجود دو روز تعطیلی در هفته جاری، بازار طلا باز است و شاید برخی مغازه‌های داخل بازار که حالت بنکداری دارند تعطیل باشد.

اقتصادآنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین به خلوتی بازار طلا اشاره کرد و افزود: ایام ماه صفر و تعطیلات این ماه، باعث شده تقاضا برای طلا کاهش پیدا کند و پیش‌بینی ما این است که این میزان تقاضا و دادوستد کمتر نیز خواهد شد.

وی ادامه داد: علیرغم افزایش 15دلاری بهای اونس جهانی طلا نسبت به هفته گذشته، به دلیل کاهش تقاضای طلا و سکه و نیز افت قیمت ارز، نوسانی در قیمت طلا و سکه نداشتیم و حتی امروز با شروع هفته شاهد کاهش قیمت طلا نسبت به پنجشنبه گذشته بودیم.

بر این اساس، قیمت طلا از ابتدای امسال 28هزار تومان معادل 6.5درصد کاهش داشته به طوریکه قیمت هر گرم طلا در فروردین ماه امسال گرمی 427هزار تومان بود و امروز 98.8.4 قیمت طلا به گرمی 399هزار تومان رسیده است، قیمت طلای 18 عیار طی چند روز گذشته به گرمی 393هزار تومان نیز رسیده بود.

همچنین قیمت سکه امامی نسبت به ابتدای سال 750هزار تومان معادل 16درصد ارزان شده است. قیمت سکه ابتدای سال حدود چهار میلیون و 650هزار تومان بود و امروز قیمت سکه طرح جدید به سه میلیون و 900هزار تومان رسیده است.

کشتی‌آرای با تحلیل روند بازار طلا در هفته گذشته گفت: هفته گذشته بسیار هفته آرامی بود و قیمت‌ها روند نزولی داشت به طوریکه قیمت سکه 20هزار تومان و طلا حدود 11هزار تومان ارزان‌تر شد.

به گفته این فعال بازار طلا، در حال حاضر به نسبت اول سال قیمت طلا و سکه کاهش پیدا نکرده بلکه حباب آن از بین رفته و قیمت‌ها وقعی شده است؛ همچنین علاوه بر اینکه حباب سکه تمام و نیم سکه به طور کامل از بین رفته، از هفته گذشته روند نزولی حباب ربع سکه و سکه یک گرمی آغاز شده است.