۰ نفر

سرمایه‌گذاران بازار ارز امسال چقدر زیان کردند؟

۴ مهر ۱۳۹۸، ۰:۳۶
کد خبر: 383400
سرمایه‌گذاران بازار ارز امسال چقدر زیان کردند؟

با وجود این‌که بازار ارز در نیمه اول سال گذشته روزهای پرتلاطمی را سپری کرد، اما وضعیت بازار ارز در سال‌جاری، از آرامش این بازار حکایت دارد؛ به طوری که در ۶ماه اول سال سرمایه‌گذاران بازار ارز، ۱۲درصد زیان دیدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، نگاهی به نرخ روزانه بازار ارز نشان می‌دهد در حالی که نرخ دلار در روز ابتدایی کاری فروردین ماه (۵ فروردین‌ماه) امسال حدود ۱۲ هزار و ۹۵۲ تومان بود، اما در پایان نیمه نخست سال (۳۱ شهریورماه) با نرخ ۱۱ هزار و ۳۹۴ تومان دیده شد.

اگرچه در همین مدت ۱۸۳ روز اول سال ۱۳۹۸ نرخ‌های دیگری نیز از دلار دیده شد. آن‌گونه که اعداد و ارقام نشان می‌دهد، ۱۹ اردیبهشت امسال دلار با نرخ ۱۵ هزار و ۳۵۰ تومان در بازار خرید و فروش می‌شد که این رقم، بالاترین نرخ در سال‌جاری بوده است.

دلار البته پنجم شهریورماه تنها برای چند ساعت وارد کانال ۱۰ هزار تومان شد و با نرخ ۱۰ هزار و ۹۵۰ تومان به فروش می‌رفت. اما در نهایت در پایان روز دوباره وارد کانال ۱۱ هزار تومان شد و ۱۱ هزار و ۱۰۰ تومان قیمت پیدا کرد.

تحلیلگران عواملی همچون رفتارهای موثر بانک مرکزی، انبساط عرضه و انقباض تقاضا، توافقاتی برای تامین کالاهای اساسی و... و. در کاهش نرخ ارز تاثیرگذار بوده است.