۰ نفر

افت قیمت جهانی طلا بعد از یک دوره صعود؛

چالش جدید بازار جهانی طلا/ آیا سقوط بازار طلا در پیش است؟

۱۵ شهریور ۱۳۹۸، ۰:۴۶
کد خبر: 378839
چالش جدید بازار جهانی طلا/ آیا سقوط بازار طلا در پیش است؟

یک تحلیلگر ارشد اقتصادی پیش بینی می‌کند که بازار جهانی طلا در شرایط کنونی آخرین مرحله از رشد و رونق قیمت‌ها را تجربه می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سایت طلا، قیمت جهانی طلا در مبادلات پنجشنبه تحت تاثیر تحولات مثبت سیاسی در انگلیس و هنگ کنگ با کاهش روبرو شده است.

در حالی که شاخص سهام در بازارهای بین المللی با توجه به برخی تحولات مثبت سیاسی در انگلیس و هنگ کنگ با افزایش روبرو شده، قیمت اونس طلا اندکی کاهش یافته ولی همچنان نزدیک به بالاترین سطح خود در 6 سال اخیر قرار دارد.

بر اساس این گزارش نگرانی های مربوط به رکود اقتصاد جهانی عامل اصلی رشد قیمت طلا در هفته های اخیر به شمار می رود.

کاهش واردات هند، چالش جدید بازار جهانی طلا

یک منبع آگاه دولت هند اعلام کرد، واردات طلای این کشور به پایین ترین سطح خود در 3 سال اخیر رسیده است.

به گزارش رویترز، یک منبع دولت هند امروز چهارشنبه گفت: واردات طلای این کشور طی ماه اوت نسبت به سال قبل 73 درصد کاهش داشته و به پایین ترین سطح در 3 سال اخیر رسیده است.

بر اساس این گزارش، رشد قیمت جهانی طلا و افزایش تعرفه واردات، موجب شده است تا مشتریان هندی تمایل چندانی برای خرید طلا در شرایط کنونی نداشته باشند.

به اعتقاد تحلیلگران، کاهش واردات هند نیز می تواند فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کند.

هند طی ماه اوت تنها 30 تن طلا وارد کرده است. این رقم در مدت مشابه سال قبل به 111 تن رسیده بود.

ارزش واردات طلای هند نیز در این مدت با 62 درصد کاهش به 1.37 میلیارد دلار رسیده است.

آیا سقوط بازار طلا در پیش است؟

یک تحلیلگر ارشد اقتصادی پیش بینی می کند که بازار جهانی طلا در شرایط کنونی آخرین مرحله از رشد و رونق قیمتها را تجربه می کند.

به گزارش کیتکو نیوز، فرانک گیسترا رئیس موسسه سرمایه گذاری "لیاگلد" تاکید کرد: ما اکنون در آخرین مرحله از روند صعودی قیمت طلا قرار داریم و تصور من این است که بازار طلا هم اکنون در سومین و آخرین مرحله از یک روند رشد و رونق قیمتی است که از سال 2001 آغاز شده است و این انفجاری ترین مرحله برای قیمت طلا خواهد بود.

بر اساس این گزارش وی افزود: سیاست های پولی گذشته از سوی فدرال رزرو آمریکا تاثیر مهمی در افزایش قیمت طلا داشته است. بی شک بازنگری فدرال رزرو آمریکا در سیاست نرخ بهره خود عامل مهمی در رشد فزاینده قیمت طلا بوده است.

این تحلیلگر اقتصادی گفت: به نظر من رکود اقتصادی بعدی آمریکا به مراتب شدیدتر و بدتر از رکود 2008 خواهد بود. اقتصاد جهانی با حباب بدهی روبرو است و ترکیدن این حباب تبعات بدی به همراه خواهد داشت.