۰ نفر

کاهش قیمت اونس جهانی طلا

۹ شهریور ۱۳۹۸، ۱۴:۰۱
کد خبر: 377436
کاهش قیمت اونس جهانی طلا

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۴۷ درصد کاهش به ۱۵۲۰ دلار و ۳۸ سنت رسید.

به گزارش رویترز، به دنبال ترمیم نسبی شاخص ها در بازار بورس و تقویت سود اوراق خزانه داری آمریکا قیمت طلا روز جمعه کاهش داشت، اما به دلیل نگرانی ها از رکود اقتصاد جهانی و مشخص نبودن سرنوشت جنگ تجاری، چهارمین افزایش ماهانه متوالی را پشت سر گذاشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با 0.47 درصد کاهش به 1520 دلار و 38 سنت رسید. قیمت فلز زرد در ماه جاری میلادی 7.4 درصد رشد داشته است. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز دیروز 0.49 درصد افت داشت و به 1529 دلار و 40 سنت رسید.

سوکی کوپر، تحلیلگر بازار طلا در بانک استاندارد چارترد گفت، بازار در انتظار خبرهایی در مورد جنگ تجاری است.

وی افزود: «در حال حاضر بازار طلا روی تاثیرات کاهش رشد اقتصاد و اینکه آیا بانک های مرکزی جهان سیاست پولی انبساطی تری را اتخاذ خواهند کرد متمرکز شده است.»

وزارت امور خارجه چین دیروز اعلا کرد، هیئت های مذاکره کننده چینی و آمریکایی به رایزنی های خود ادامه می دهند. روز قبل از آن طرفین در مورد برگزاری دور بعدی مذاکرات در ماه سپتامبر که قرار است به صورت حضوری انجام گیرد صحبت کرده بودند.

مشاهده نشانه های مثبت از مذاکرات تجاری موجب شد تا شاخص ها در بازارهای بورس جهان رشد کند و به بالاترین رقم های یک هفته اخیر برسد. همین مسئله سبب افت قیمت طلا شد.

جفری هالی، تحلیلگر موسسه اوآندا در یادداشتی نوشت: «قیمت طلا به شدت نسبت به هرگونه کاهش تنش تجاری حساس است زیرا بخش عمده ای از افزایش قیمت های اخیر ناشی از تنش های تجاری بین آمریکا و چین بوده است.»

در پی افزایش تنش های تجاری بین دو غول بزرگ اقتصاد جهان و افزایش نگرانی ها از کاهش رشد اقتصادی قیمت فلز زرد در ماه اوت بیش از 100 دلار افزایش داشته است.