۰ نفر

براساس گزارش اقتصادآنلاین،

دلار وارد کانال ١٠هزار تومان شد/ هجوم فروشندگان به بازار

۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۳۸
کد خبر: 376527
دلار وارد کانال ١٠هزار تومان شد/ هجوم فروشندگان به بازار

امروز نرخ دلار در تابلوی صرافی‌های غیربانکی وارد کانال 10هزار تومان شد اما صرافی‌های بانکی همچنان قیمت را روی 11هزار تومان حفظ کرده‌اند.

اقتصادآنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ نرخ دلار بعد از یک هفته ریزش متوالی، امروز به قیمت 11هزار تومان برای فروش رسید و توانست با این نرخ، رکورد کمترین قیمت نیمه اول سال جاری را به نام خود ثبت کند؛ این اسکناس پرطرفدار بعد از مدت‌ها ماندگاری در محدوده قیمتی 11700 تا 11900تومان طی چند روز گذشته سد مقاومتی را شکست و آرام آرام شروع به ریزش کرد تا جایی که از روز گذشته تا کنون با 300تومان کاهش مواجه شد.

کارشناسان این حوزه، مذاکرات روز گذشته رییس جمهور فرانسه و آمریکا درباره ایران را عامل موثری در کاهش قیمت ارز عنوان می‌کنند، البته به عقیده آن‌ها افزایش فعالیت معامله‌گران خالی‌ فروش، کاهش نرخ حواله درهم و بالا رفتن احتمال آغاز به کار بازار متشکل ارزی در آینده‌ای نزدیک نیز در ریزش نرخ تاثیر‌گذار بوده است.

بنابر گزارش میدانی خبرنگار اقتصادآنلاین از میدان فردوسی، بازار ارز این روزها هم زمان با ریزش نرخ ارز مملو از فروشنده شده و کم‌تر کسی به جز متقاضیان واقعی و مسافران حاضر به خرید این ارز‌های پر ریسک است؛ واسطه‌گران نیز این روزها بیشتر فروشنده شده‌اند تا خریدار اما صرافی‌های بانکی و غیر بانکی معاملات مربوط به خرید و فروش را انجام می‌دهند.

امروز قیمت انواع ارز در صرافی‌های غیربانکی 100تومان ارزان‌تر از بانکی بود؛ بر این اساس قیمت هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی بانکی برای فروش 11هزار تومان و برای خرید 10950تومان قیمت خورد، همچنین یورو با قیمت 12300تومان فروخته می‌شود و بهای خرید آن از مشتری 12250تومان است.

در تابلوی صرافی غیر بانکی دلار برای فروش 10900 تومان وبرای خرید 10800تومان قیمت خورده بود، یورو نیز در این صرافی‌ها با قیمت 12300تومان به فروش می‌رسد و بهای خرید آن 12200تومان است.

دلالان نیز دلار و یورو را در همین محدوده معامله می‌کنند.