۰ نفر

وزیر اسبق صمت مطرح کرد؛

پتاسیل عظیم توریسم در ارزآوری/ بخش خصوصی می‌تواند توسعه‌دهنده اقتصاد باشد

۴ شهریور ۱۳۹۸، ۱۳:۰۰
کد خبر: 376265
پتاسیل عظیم توریسم در ارزآوری/ بخش خصوصی می‌تواند توسعه‌دهنده اقتصاد باشد

وزیر سابق صمت با اشاره به پتاسیل عظیم توریسم در ارز آوری کشور گفت: صنعت توریسم بر عکس نفت هیچ گاه تمام نمی‌شود و از این رو باید به آن نگاه ویژه‌ای داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، مهدی غضنفری امروز در مراسم رونمایی از نرم افزار تامین ارز مسافران عتبات عالیات که در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: میزبان این جلسه بخش خصوصی است و این بخش می‌تواند توسعه دهنده اقتصاد کشور باشد.

غضنفری ادامه داد: موفقیت استارتاپ‌ها و اپلیکیشن‌ها بیانگر این است که بخش خصوصی کارش را بلد بوده و نیازمند اعتماد بخش دولتی است.

وزیر سابق صنعت با بیان اینکه اگر در زمان تحریم‌ اگر کاری انجام نگیرد تهدید و اگر ابتکار جدیدی انجام شود فرصت است، افزود: در بهترین سال‌ها 100 میلیارد دلار نفت فروختیم، صادرات غیرنفتی در بهترین حالت ۴۳ میلیارد دلار بوده، این یعنی متاسفانه ارز آوری از طریق خدمات در صادرات غیرنفتی به شدت کم است.

وی با تاکید بر اینکه وابستگی به نفت منجر به کسری بودجه خواهد شد، تصریح کرد: شنیده می‌شود توریسم‌های ورودی به کشور با نارضایتی از کشور خارج می‌شوند؛ صنعت توریسم بر عکس نفت هیچ گاه تمام نمی‌شود و از این رو باید به آن نگاه ویژه‌ای داشت.