۰ نفر

طلا به مرز ۱۵۰۰دلار رسید

۱۷ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۵۳
کد خبر: 372196
طلا به مرز ۱۵۰۰دلار رسید

قیمت طلا در معاملات روز پنج‌شنبه بازار جهانی تحت تاثیر ابهامات پیرامون جنگ تجاری آمریکا و چین و دورنمای کاهش نرخ‌های بهره از سوی بانک‌های مرکزی جهان، بالای مرز ۱۵۰۰ دلار ایستاد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و در ۱۵۰۰ دلار و ۲۰ سنت ایستاد. بهای معاملات این بازار روز چهارشنبه بیش از دو درصد افزایش یافت و برای نخستین بار از آوریل سال ۲۰۱۳ از مرز ۱۵۰۰ دلار عبور کرد.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۱۵۱۳ دلار رسید.

مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت "سی ام سی مارکتس" در این باره گفت: اقدام بانک‌های مرکزی سراسر جهان برای کاهش نرخ‌های بهره به منظور حمایت از رشد اقتصادی، اهمیت زیادی دارد و توجهات روی بازارهای ارزی مانده است و احتمال کاهش ارزش ارزشها برای افزایش رقابت پذیری، از قیمت طلا پشتیبانی خواهد کرد. روند افزایشی طلا در محدوده ۱۵۲۵ دلار با مقاومت روبروست و با توجه به رشد سریع قیمت طلا، انتظار می‌رود این فلز پیش از این که به قیمت بالای جدیدی صعود کند، تحکیم قیمت پیدا کند.

چارلز ایوانز، رییس بانک فدرال شیکاگو روز چهارشنبه اعلام کرد وی با کاهش نرخ‌های بهره برای تقویت فشارهای تورم و مقابله با ریسکهای متوجه رشد اقتصادی موافق است.

معامله‌گران اکنون انتظار دارند بانک مرکزی آمریکا برای جلوگیری از خطر رکود اقتصادی، در نرخ‌های بهره کاهش بیشتری صورت دهد.

بانک‌های مرکزی نیوزیلند، هند و تایلند روز چهارشنبه با تسهیل سیاست پولی خود، بازارها را غافلگیر کردند. انتظار می‌رود بانک مرکزی فیلیپین نیز اقدام مشابهی را صورت دهد.

دلار که اوایل هفته جاری به پایین‌ترین حد در دو هفته اخیر سقوط کرد، در معاملات روز جاری نسبت ثابت ماند اما بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا به پایین نرخ سه ماهه سقوط کرد.

بر اساس گزارش رویترز، بازارهای سهام آسیا تحت تاثیر آمار تجاری مثبت چین و همچنین کاهش ارزش یوان، در مسیر صعود قرار گرفتند.

ذخایر طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز چهارشنبه ۱.۰۲ درصد رشد کرد و به ۸۴۵.۴۲ تن رسید که منعکس کننده تقاضای بالا برای طلا است.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری اکنون که مقاومت در سطح ۱۴۹۷ دلار را شکسته است، ممکن است به سطح ۱۵۲۴ دلار صعود کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۳ درصد رشد کرد و به ۱۷ دلار و ۱۵ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، ۸۶۵ دلار و ۷۳ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۱.۱ درصد افزایش، در ۱۴۳۰ دلار و ۳۸ سنت ایستاد.