۰ نفر

کاهش قیمت اونس جهانی طلا

۱۱ مرداد ۱۳۹۸، ۸:۵۹
کد خبر: 370738
کاهش قیمت اونس جهانی طلا

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۹ درصد کاهش به ۱۴۳۲ دلار و ۱۵ سنت رسید.

به گزارش رویترز، پس از آنکه ترامپ به صورت یکطرفه اقدام به نقض آتش بس تجاری با چین کرد، قیمت طلا روز جمعه کاهش داشت، اما با توجه به افزایش بیش از 2 درصدی روز پنجشنبه، فلز زرد همچنان در مسیر ثبت سومین افزایش هفتگی 4 هفته اخیر قرار دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.9 درصد کاهش به 1432 دلار و 15 سنت رسید. اوایل امروز قیمت فلز زرد تا رقم 1446 دلار و 10 سنت بالا رفته بود. قیمت طلا از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود یک درصد افزایش یافته است. قیمت طلای آمریکا نیز امروز با یک درصد افزایش به 1445 دلار و 90 سنت رسید.

پس از بازگشت مذاکره کنندگان آمریکایی از شانگهای و اعلام اینکه چین آن میزان محصولات کشاورزی که که وعده داده بود از آمریکا وارد نکرده است، ترامپ دیروز اعلام کرد از اول سپتامبر بر 300 میلیارد دلار دیگر از کالاهای وارداتی از چین تعرفه 10 درصدی اعمال خواهد کرد.

ترامپ همچنین گفته، در صورتی که مذاکرات تجاری پیشرفتی نداشته باشد، ممکن است تعرفه های 10 درصدی بر این 300 میلیارد دلار کالا باز هم افزایش یابد و به بالای 25 درصد برسد.

به گفته کارشناسان، افزایش تعرفه ها ممکن است فدرال رزرو را وادار سازد تا برای حمایت از اقتصاد آمریکا در برابر سیاست های تجاری مخرب ترامپ دست به کاهش مجدد نرخ بهره بزند.

موضع غیرمنتظره ترامپ موجب شده تا بازارهای مالی در سراسر جهان شاهد افت شدید شاخص ها باشند و رشد ارزش اخیر دلار در برابر ین کاملا خنثی شود.

شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر جهانی دیروز بیشترین افت در طی 2 هفته اخیر را به ثبت رساند و امروز نسبتا ثابت بود.