۰ نفر

سقوط قیمت طلا متوقف شد

۲ مرداد ۱۳۹۸، ۹:۲۰
کد خبر: 368651
سقوط قیمت طلا متوقف شد

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۴۲۰ دلار و ۴۰ سنت رسید.

به گزارش رویترز، به دنبال احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و افزایش تنش ها در خاورمیانه، قیمت طلا پس از رسیدن به پایین ترین رقم یک هفته گذشته در جلسه قبل، امروز شاهد افزایش نسبی بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد افزایش به 1420 دلار و 40 سنت رسید. قیمت فلز زرد دیروز تا 1413 دلار و 80 سنت پایین آمده بود.

قیمت طلا در بازار آمریکا نیز امروز به 1420 دلار و 80 سنت رسید. از نظر فعالان بازار کاهش 25 واحدی نرخ بهره در آمریکا در هفته آینده قطعی است و احتمال کاهش 50 واحدی نیز 18 درصد برآورد شده است.

همچنین انتظار می رود بانک مرکزی اروپا در نشست این هفته خود سیاست پولی انبساطی را در پیش بگیرد. پیش بینی می شود بانک مرکزی ترکیه نیز در روز 25 جولای نرخ بهره را 250 واحد کاهش دهد.

ادامه ادعاهای واهی مقامات آمریکایی، یک مقام نظامی این کشور دیروز مدعی شد، یک ناو آمریکایی هفته گذشته در تنگه هرمز یک پهپاد دیگر ایرانی را هدف قرار داده است. ادعای بی اساس قبلی مقامات آمریکایی با پاسخ مستدل ایران ناکام مانده بود.

در همین حال، شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی پس از افزایش حدودا نیم درصدی در جلسه قبل، امروز نیز اندکی افزایش داشت و به بالاترین رقم 5 هفته گذشته رسید. ارزش یورو به پایین ترین رقم 2 ماه گذشته سقوط کرده است.

رابرت لایتیز، نماینده تجاری آمریکا و چند مقام ارشد دولت ترامپ قرار است روز دوشنبه برای گفت وگوهای تجاری با مقامات چینی به شانگهای سفر کنند. به دنبال انتشار این خبر، ارزش سهام در بازارهای آسیایی امروز با اندکی افزایش مواجه بود.

حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا دیروز با 0.25 درصد کاهش نسبت به روز دوشنبه به 823.13 تن رسید.