۰ نفر

در گفت‌و گو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

توصیه رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره خرید طلا/ حباب سکه به 170هزار تومان رسید

۲۶ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۵۲
کد خبر: 367105
توصیه رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره خرید طلا/ حباب سکه به 170هزار تومان رسید

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به کاهش چشمگیر قیمت طلا در روزهای اخیر تاکید کرد: کسی در بلند مدت در سرمایه‌گذاری طلا ضرر نخواهد کرد.

اقتصادآنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ ابراهیم محمدولی در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره علت ارزان شدن طلا و سکه توضیح داد: افزایش فروشنده‌، خروج بازیگران قبلی از بازار و انتقال سرمایه به مسیر دیگر، کاهش نرخ ارز و اقدامات بانک مرکزی و دولت در جهت ثبات قیمت‌ها از مهم‌ترین دلایل ارزان شدن طلا و سکه است.

وی ادامه داد: برخی از افرادی که در گذشته بازار طلا و سکه را محل خوبی برای کسب سود می‌دیدند حالا از این بازار خارج شده و سرمایه‌شان را به سمت دیگری برده‌اند؛ همچنین با سقوط قیمت‌ها فروشنده بیش از خریدار شده چرا که مردم برای خرید تردید دارند و تا حدودی احتیاط می‌کنند.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به کاهش حباب سکه گفت: در حال حاضر حباب سکه حدود 170هزار تومان می‌باشد که به کم‌ترین میزان نسبت به ماه‌های گذشته رسیده است.

او به مردم درباره خرید طلا توصیه کرد: کسی تا به حال از سرمایه‌گذاری بلند مدت در بحث مصنوعات طلا ضرر نکرده است، در حال حاضر هم به مردم توصیه می‌کنیم اگر سرمایه مازادی دارند در بحث مصنوعات طلا ورود کنند نه خرید طلای خام.

محمد ولی درباره آینده بازار پیش‎بینی کرد: طلا زمانی به قیمت واقعی می‌رسد که بهای آن با اونس جهانی مطابقت داشته باشد، با روندی که قیمت در پیش گرفته بود انتظار سقوط قیمت‌ها را داشتیم و به احتمال زیاد این روند ادامه‌دار خواهد بود تا قیمت طلا و سکه به نرخ واقعی برسد.