۰ نفر

صعود دلار در بازار جهانی

۳۰ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۵۱
کد خبر: 336923
صعود دلار در بازار جهانی

با عقب نشینی بانک مرکزی اروپا از افزایش نرخ بهره، ارزش یورو در برابر دلار تضعیف شد.

به گزارش بلومبرگ، دلار در معاملات امروز تحت تاثیر اظهارات مقامات بانک‌های مرکزی اروپا و ژاپن در مسیر صعودی قرار گرفت. پس از آن که رئیس بانک مرکزی ژاپن در اظهاراتی گفت در صورت لزوم این بانک آماده اتخاذ اقدامات انبساطی بیشتر است، ارزش دلار در برابر ین به ۱۱۰.۶۵ ین رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، هم چنین پس از آن که یکی از مقامات بانک مرکزی اروپا با تایید کاهش نرخ رشد اقتصادی ۱۹ کشور اروپایی عضو منطقه یورو اعلام کرد این بانک احتمالا تا پایان تابستان نرخ بهره را افزایش نخواهد داد و در سطح کنونی حفظ خواهد کرد، ارزش یورو با افت ۰.۱ درصدی در برابر دلار به ۱.۲۹۰۱ دلار رسید تا کماکان از کانال ۱.۱۳ دلاری فاصله داشته باشد.

اوریل رن گفته بود که بانک مرکزی هنوز تا پیش از پایان یافتن فصل تابستان فرصت افزایش نرخ بهره را دارد و به نوعی افزایش نرخ بهره در جلسه هفتم ماه مارس این بانک را منتفی دانست. بسیاری از تحلیل‌گران معتقد بودند در این جلسه نرخ بهره در منطقه یورو افزایش خواهد یافت.

شاخص دلار که نرخ برابری این ارز در مقابل سبدی از ارزهای مهم جهانی را اندازه می‌گیرد با ۰.۲ درصد افزایش همراه شد تا هر دلار به ازای ۷۱.۴۸۶۸ روپیه هند، ۱.۳۲۵۵ دلار کانادا، ۱.۴۰۵۰ دلار استرالیا، ۱.۳۵۷۳ دلار سنگاپور، ۱.۰۰۵۱ فرانک سوئیس و ۶.۷۷۵۹ یوان چین مبادله شود.

هم چنین پس از آن که برخی نمایندگان حزب کارگر در مجلس انگلیس اعلام کردند کماکان مخالف خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هستند، ارزش پوند در برابر دلار با ۰.۲ درصد کاهش، رقم ۱.۲۹۰۱ دلار را به ثبت رساند.

در بازار اوراق بهادار، بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله وزارت خزانه داری آمریکا نسبتا بدون تغییر در مقایسه با روز قبل و در سطح ۲.۶۷ درصد باقی ماند.