۰ نفر

در گفت‌و گو با اقتصادآنلاین عنوان شد؛

مانور صرافی‌های بانکی عرصه را بر غیربانکی‌ها تنگ کرد/ دلالان به دنبال تحریک بازار ارز

۲ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۱۸
کد خبر: 323823
مانور صرافی‌های بانکی عرصه را بر غیربانکی‌ها تنگ کرد/ دلالان به دنبال تحریک بازار ارز

دبیر کل کانون صرافان ایرانیان گفت: تامین ارز برای صرافی‌های بانکی به راحتی صورت می‌گیرد بنابراین این روزها شاهد نقش بیشتر این صرافی‌ها در مقابل غیربانکی‌ها هستیم.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ رضا ترکاشوند در گفت‌‌و گو با خبرنگار اقتصادآنلاین با بیان این که متقاضی برای دریافت 23نوع ارز خدماتی کم است، تصریح کرد: صرافی‌های غیربانکی مجاز نیستند به غیر از 23نوع ارز خدماتی و تا سقف 2هزار دلار معامله انجام دهند و این محدودیت‌ها منجر به کاهش معاملات این دسته از صرافی‌ها شده است.

ترکاشوند تاکید کرد: خرید و فروش ارز خارج از 23مورد بخشنامه بانک مرکزی توسط صرافی‌های غیربانکی حرکتی غیرقانونی است و باید جلوی آن گرفته شود.

او با اشاره به بیشتر شدن نقش صرافی‌های بانکی در انجام معاملات، بیان کرد: این روزها نقش بانک‌ها در انجام معاملات ارزی بیشتر شده که دلیل آن هم این است که صرافی‌های بانکی از لحاظ ارزی بیشتر تامین می‌شوند و همین موضوع عرصه را برای سایر صرافی‌ها تنگ کرده است.

دبیر کل کانون صرافان اضافه کرد: این موضوع تاثیر بسیار زیادی در برچیده شدن دست دلالان از بازار ارز داشته و معاملات با کنترل و نظارت بیشتری انجام می‌شود.

ترکاشوند با تاکید بر ایجاد فضای رسمی به جهت پاسخ به نیاز ارزی همه متقاضیان، خاطرنشان کرد: تا زمانی که بازار شفاف و رسمی برای انجام معاملات شکل نگیرد و نتوانیم نیاز متقاضیان ارز را به طور رسمی و کامل تامین کنیم، مبادی غیر رسمی و دلالان همچنان فعالیت خواهند کرد.

او همچنین با اشاره به پیش‌بینی‌های دلالان مبنی بر افزایش نرخ ارز و ترغیب متقاضیان به خرید ارز تاکید کرد: دلالان فقط برای تحریک بازار و فروش ارز‌های خود به بازار جو می‌دهند که با وجود اقدامات خوب بانک مرکزی نباید آن‌ها را جدی گرفت.