۰ نفر

ساماندهی بازار ارز وظایف از دولت است؛

نرخ ارز در مسیر واقعی شدن/ سفته بازی به نوسان ارزی دامن زد

۱ دی ۱۳۹۷، ۹:۵۳
کد خبر: 323548
نرخ ارز در مسیر واقعی شدن/ سفته بازی به نوسان ارزی دامن زد

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با بیان اینکه سفته بازی علت نوسان ارزی در بازار بوده است، گفت: اکنون نرخ ارز به سمت واقعی شدن میل کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایبنا؛ محمدمهدی مفتح با بیان اینکه نرخ ارز بی دلیل و با سفته بازی افزایش پیدا کرده بود، افزود: اکنون نمی توان گفت که نرخ ارز روند کاهشی پیدا کرده، بلکه اکنون نرخ به سمت واقعی شدن میل کرده است.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نرخ ارز باز هم روند کاهشی را تجربه خواهد کرد، افزود: نرخ برابری ریال با دلار با توجه به ویژگی ها و مشخصات اقتصادی کشور، تولید ناخالص داخلی، نقدینگی و بسیاری از شاخص های دیگر قابل برآورد است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه با توجه به مولفه های بسیاری همچون تورم داخلی و خارجی می توان نرخ ارز در بازار آزاد بدون دخالت دولت را برآورد کرد، تصریح کرد: با عملیات سفته بازی عده ای سودجو و فرصت طلب موجب شدند که قیمت ارز به شکل نامناسبی با قیمت های بسیار نامتعارف عرضه شود.

مفتح با تاکید بر اینکه اکنون نرخ ارز به کانال واقعی سازی نرخ در حال حرکت است، گفت: نرخ ارز به عقیده بنده باید از کانال ٩ هزار تومان نیز خارج شده و به سمت نرخ های کمتر هدایت شود. وی با بیان اینکه باید ضوابط اقتصادی به شکل مناسبی متغیر های اقتصادی را منطبق کنند، افزود: دولت باید در حوزه اقتصاد قاطعیت بیشتری داشته و در حمایت از مردم با توجه به اینکه نرخ ارز یک شاخص تاثیرگذار در سطح عمومی قیمت ها است ورود کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه ساماندهی بازار ارز و سایر بازارهای موازی از وظایف دولت است، تصریح کرد: در این حوزه نیازمند سیاست های مشخص هستیم تا از بالا رفتن سطح عمومی قیمت ها جلوگیری شود.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تورم فعلی موجود در بازار به معنی دست کردن ثروتمندان در جیب فقرا است از این رو دولت باید با سیاست های اقتصادی مناسب جلوی این دست اندازی ها را بگیرد.