۰ نفر

رییس اتحادیه طلا در گفت‌و گو با اقتصاد آنلاین:

حباب سکه به 450هزار تومان رسید/ بازار به سمت ثبات پیش می‌رود

۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۳۵
کد خبر: 318325
حباب سکه به 450هزار تومان رسید/ بازار به سمت ثبات پیش می‌رود

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: قیمت طلا و سکه طی چند روز گذشته با شیب ملایم کاهش یافته و در حال حاضر حدود 450هزار تومان حباب دارد.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ ابراهیم محمدولی در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادآنلاین با بیان این که بازار به سمت ثبات در حال حرکت است، اظهار کرد: در حال حاضر نیز مردم نگاهی مثل زمانی که قیمت‌ها صعودی بود دارند یعنی همانطور که با افزایش قیمت‌ها شاهد هجوم مردم به بازار به جهت حفظ ارزش دارایی، برای خرید بودیم در حال حاضر نیز مردم از ترس ضرر بیشتر اقدام به فروش طلا و سکه‌های گران خریده خود هستند.

وی با تاکید بر سنگین شدن کفه عرضه نسبت به تقاضا تصریح کرد: همانطور که هجوم مردم برای خرید به نفع بازار نیست، هجوم برای فروش نیز بازار را ملتهب می‌کند.

محمدولی درباره نزدیک شدن به سال میلادی و قیمت طلا بیان کرد: در این مدت ممکن است میزان تقاضا تا حدودی افزایش پیدا کند اما جهش قیمت و یا برهم خوردن بازار به این بهانه بعید است.

او به تاثیر نرخ ارز بر قیمت و بازار طلا اشاره کرد و گفت: با توجه به تاثیرگذاری بالای نرخ دلار بر قیمت طلا و سکه، باید ببینیم دلار در چه قیمتی به ثبات می‌رسد و بر این اساس می‌توان گفت روند طلا و سکه چگونه خواهد بود.