۰ نفر

چرا قیمت سکه قدیم و جدید با هم فرق دارد؟

۲۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۵۸
کد خبر: 307241
چرا قیمت سکه قدیم و جدید با هم فرق دارد؟

رئیس اتحادیه طلا و جواهر، اختلاف قیمت سکه طرح جدید و قدیم در بازار را ناشی از رفتارهای هیجانی خریداران و بالا بودن تقاضا دانست و گفت: سکه طرح جدید با نرخ‌های هفته گذشته، همچنان حباب دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، آیت محمدولی درباره اختلاف قیمت حدود یک میلیون تومانی سکه طرح جدید و قدیم در بازار گفت: اختلاف قیمت سکه طرح جدید و قدیم در بازار به رفتارهای هیجانی خریداران و بالا بودن تقاضا برای خرید سکه طرح جدید از سوی مردم برمی‌گردد و دلیل منطقی دیگری ندارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: تنها عامل تقاضا می‌تواند اختلاف نرخ میان سکه طرح جدید و قدیم را در بازار رقم بزند، چرا که سکه طرح جدید از نظر وزن، عیار و رنگ هیچگونه تفاوتی با سکه طرح قدیم ندارد. تنها تفاوت این دو سکه، نقشی است که روی این دو سکه حک شده است. ولی این طور در ذهن مصرف‌کنندگان و مردم شکل گرفته که سکه امامی که تاریخ ضرب سال ۸۶ را دارد، خریداری کنند و سکه طرح قدیم نخرند.

وی تصریح کرد: تنها دلیل این اختلاف قیمت به هیجانات بازار برمی‌گردد و دلیل دیگری نمی‌توان برای آن متصور بود و افزایش تقاضا، قیمت و اختلاف آن با سکه طرح قدیم را رقم زده است.