۰ نفر

ذاکری، کارشناس بازار پول و سرمایه:

بازار ثانویه ارز ثبات را به بازار ارز برمی‌گرداند/ آغاز روند کاهشی نرخ ارز

۹ مهر ۱۳۹۷، ۹:۵۳
کد خبر: 304196
بازار ثانویه ارز ثبات را به بازار ارز برمی‌گرداند/ آغاز روند کاهشی نرخ ارز

مهرزاد ذاکری، دانش آموخته اقتصاد و کارشناس بازار پول و سرمایه می گوید: با آغاز ترمیم تیم اقتصادی دولت و در اولین گام تعیین رییس کل جدید بانک مرکزی ، امید به جامعه و فعالان اقتصادی بازگشت تا در ادامه راه با تدبیر و اتخاذ و اعمال سیاست های درست و مناسب، اقتصاد کشور رنگ آرامش به خود ببیند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، مهرزاد ذاکری، دانش آموخته اقتصاد و کارشناس بازار پول و سرمایه می گوید: با آغاز ترمیم تیم اقتصادی دولت و در اولین گام تعیین رییس کل جدید بانک مرکزی ، امید به جامعه و فعالان اقتصادی بازگشت تا در ادامه راه با تدبیر و اتخاذ و اعمال سیاست های درست و مناسب، اقتصاد کشور رنگ آرامش به خود ببیند.  ذاکری  افزود: یکی از اقدامات مهم بانک مرکزی در دوران جدید مدیریتی، عملیاتی نمودن بازار ثانویه ارز یا همان سامانه نیما بود که در آن تقاضای مصرفی ارز سروسامان داده شد که با ادامه این روند، شاهد ثبات و تعادل در بازار ارز خواهیم بود.

او گفت: در حاضر نرخ ارز در بازار آزاد بعلت برخی هیجانات گذرا و ناشی از دلایل غیر اقتصادی، ناآرام و افزایشی شده که این امر جز زیان برای خریداران ارز و همچنین تلاطم در اقتصاد نتیجه دیگری ندارد.

این کارشناس بازار پول و سرمایه ادامه داد: افزایش نرخ ارز به مرز ۱۹۰۰۰ تومان در اواخر هفته گذشته و کاهش آن در محدوه ۱۷۰۰۰ تومان در روز جاری، نشان می دهد که افزایش و کاهش نرخ به دور از منطق اقتصادی و صرفا هیجانی بوده که با فروکش کردن هیجانات در دو روز گذشته ، ۲ هزارتومان در هر دلار کاهش پیدا کرد.

او تصریح کرد: بر اساس آنچه امروز در خبر ها آمده، در جلسه اقتصادی سران قوا هم تصمیمات مهمی در خصوص بازار ارز گرفته شده که طی روزهای اتی با اجرایی شدن این سیاست ها، می تواند روند نرخ ارز را کاهشی کرده و به آن ثبات ببخشد.