۰ نفر

کاهش قیمت طلا از سر گرفته شد

۲ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۲۶
کد خبر: 302567
کاهش قیمت طلا از سر گرفته شد

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار آسیا تحت تاثیر بالا ماندن ارزش دلار در آستانه نشست هفته جاری بانک مرکزی آمریکا کاهش پیدا کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۱۹۶.۱۷ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز جمعه ۱.۳ درصد کاهش داشت.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر تقریبا بدون تغییر در ۱۲۰۰.۶۰ دلار ماند.

انتظار می‌رود در معاملات آسیایی نقدینگی اندک باشد، زیرا بازارها در ژاپن و چین به مناسبت تعطیلات عمومی بسته هستند.

سرمایه‌گذاران پس از این‌که چین مذاکرات تجاری میان رده و همچنین سفر پیشنهادی معاون نخست وزیر این کشور به واشنگتن را که قرار بود هفته جاری انجام بگیرد رد کرد، به تحولات پیرامون جنگ تجاری میان آمریکا و چین چشم  دوختند.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی در دیلی فارکس گفت: به نظر می‌رسد اخباری که از چین منتشر می‌شود تاثیر منفی روی طلا دارد و دلار آمریکا رشد محتاطانه‌ای داشته و به همان میزان نیز طلا اندکی کاهش پیدا کرده است. با این حال این تغییرات نسبتا ملایم بودند زیرا آنچه که روی داده، پیش‌تر اعلام شده و در قیمت‌ها تاثیر گذاشته بود.

چین هفته گذشته به تلافی اقدام آمریکا برای وضع تعرفه روی ۲۰۰ میلیارد دلار واردات کالای چینی که از روز دوشنبه اجرا شد، روی ۶۰ میلیارد دلار کالای آمریکایی تعرفه وضع کرد.

با وجود این‌که طلا عموما یک دارایی مطمئن به شمار می‌رود اما ماه‌ها جنگ تجاری میان واشنگتن و پکن، باعث شده سرمایه‌گذاران با این اعتقاد که آمریکا در این جنگ زیان کمتری خواهد دید دلار خریداری کنند. در نتیجه قیمت طلا در بحبوحه تشدید تنش‌های تجاری و دورنمای بالاتر رفتن نرخ‌های بهره آمریکا، از بالاترین رکورد امسال که در آوریل به ثبت رسانده بود، ۱۱.۶ درصد سقوط کرده است.

دلار در معاملات روز دوشنبه ۰.۱ درصد در برابر سبدی از ارزهای بزرگ رشد کرد و به ۹۴.۲۷۶ واحد رسید.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه‌گذاران همچنین منتظر نشست هفته جاری بانک مرکزی آمریکا هستند که انتظار می‌رود طی آن افزایش نرخ‌های بهره تصویب شده و روند افزایش آتی نرخ‌ها روشن‌تر شود.

طلا به افزایش نرخ‌های بهره آمریکا فوق العاده حساس است، زیرا نرخ‌های بهره بالاتر، هزینه نگهداری طلا را که بازدهی ندارد افزایش می‌دهد و ارزش دلار را تقویت می‌کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۱۴.۱۹ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۵ درصد کاهش یافت و ۸۲۲.۱۰ دلار معامله شد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد کاهش، در ۱۴۲.۶۵ دلار ایستاد.