۰ نفر

قیمت طلا در ماه آوریل با رشد فزاینده‌ای روبه‌رو خواهد شد

۳دلیل برای افزایش قیمت جهانی طلا تا مرز ۱۵۰۰دلار/ افزایش ۳درصدی قیمت طلا از ابتدای سال۲۰۱۸

۱۴ فروردین ۱۳۹۷، ۲۲:۴۵
کد خبر: 261605
۳دلیل برای افزایش قیمت جهانی طلا تا مرز ۱۵۰۰دلار/ افزایش ۳درصدی قیمت طلا از ابتدای سال۲۰۱۸

طبق گفته برخی کارشناسان اقتصادی احتمالا قیمت طلا در سال جاری تا ۱۵۰۰ افزایش خواهد داشت، یعنی قیمتی که از سال ۲۰۱۳ میلادی آن را تجربه نکرده است.

به گزارش مارکت واچ، رئیس موسسه سرمایه گذاری گلوبال اینوستورز بر این باور است که قیمت جهانی طلا احتمالا امسال به بیش از 1500 دلار در هر اونس خواهد رسید. به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سایت طلا، فرانک هولمز رئیس موسسه سرمایه گذاری گلوبال اینوستورز تاکید کرد: قیمت طلا احتمالا امسال به 1500 دلار خواهد رسید، یعنی قیمتی که از سال 2013 میلادی آن را تجربه نکرده است.

بر اساس این گزارش، قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون حدود 3 درصد رشد داشته و این افزایش قیمت علی رغم رشد شاخص سهام در بازارهای بین المللی و سفته بازی در بازار ارزهای دیجیتال بوده است. این در شرایطی است که شاخص اس اند پی 500 در این مدت با رشد 2.4 درصدی روبرو شده است.

وی افزود: به نظر من مهمترین عامل افزایش قیمت جهانی طلا، انتظارات تورمی است. نرخ تورم احتمالا سریعتر از آن چیزی افزایش خواهد یافت که دولت آمریکا به ما می گوید. در حالی که فدرال رزرو آمریکا آمارهای رسمی نرخ تورم را منتشر می کند ولی با استفاده از روش های دیگری برای محاسبه تورم به این نتیجه می رسیم که نرخ تورم در واقع بیش از 10 درصد رشد داشته است.به هر حال با استفاده از هر روشی برای محاسبه تورم به این نتیجه می رسیم که سطح عمومی قیمت ها به سرعت در حال افزایش است. طلا همواره سرمایه گذاری مطمئنی برای حفظ ارزش دارایی و سرمایه در برابر فشارهای تورمی و تنش های سیاسی بوده است.

فرانک هولمز رئیس موسسه سرمایه گذاری گلوبال اینوستورز تصریح کرد: کاهش ارزش دلار بی شک تاثیر مثبتی بر قیمت جهانی کالاهای مختلف به خصوص طلا خواهد داشت.

بر اساس این گزارش شاخص ارزش دلار آمریکا از ابتدای امسال تاکنون در برابر شش ارز معتبر بین المللی 3 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: اقدامات دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا در نهایت به نفع قیمت فلزات گرانبها به خصوص طلا بوده است . کاهش ارزش دلار به نفع صنعت گردشگری و صادرات آمریکا است.

هولمز گفت: افزایش تولید ناخالص داخلی چین و هند نیز عامل مهم دیگری است که می تواند بر قیمت جهانی طلا تاثیرگذار باشد.

وی بر این باور است که اگر نرخ تورم به شدت افزایش پیدا کند، قیمت جهانی طلا تا سطح 1900 دلار در هر اونس خواهد رسید.

به نظر می رسد تنش های سیاسی در عرصه بین المللی و نگرانی نسبت به جنگ تجاری می تواند موجب افزایش تقاضا و قیمت جهانی طلا شود.

قیمت طلا در ماه آوریل با رشد فزاینده ای روبرو خواهد شد

به گزارش کیتکو، مایک مک گلون استراتژیست ارشد واحد اطلاعات اقتصادی بلومبرگ تاکید کرد: قیمت طلا در ماه آوریل دستخوش تحولات بزرگی خواهد شد و قیمت این فلز گرانبها با افزایش چشمگیری همراه می شود.

بر اساس این گزارش وی در ادامه افزود: افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در ماه مارس زمینه لازم برای افزایش بیشتر قیمت جهانی طلا را فراهم کرده است. به نظر من نوسانات شدید بازار سهام، افزایش تورم و کاهش ارزش دلار در نهایت به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود.

قیمت جهانی طلا در پایان مبادلات هفته گذشته به کمتر از 1327 دلار رسیده است. قیمت طلا در سه ماه نخست 2018 میلادی با افزایش 0.7 درصدی روبرو شده است.

به نظر می رسد رشد تقاضا برای فلزات صنعتی و گرانبها طی ماه های آینده و کاهش ارزش دلار می تواند تاثیر مثبتی بر بازار فلزات گرانبها به خصوص طلا داشته باشد.

افزایش تورم و نگرانی های مربوط به تنش های سیاسی و تجاری می تواند قیمت طلا را به زودی تا سطح 1400 د لار در هر اونس افزایش دهد.