۰ نفر

گزارش میدانی اقتصادآنلاین از بازار ارز:

افزایش تقاضا برای خرید دلار/ تابلوی صرافی‌ها صفر شد

۸ اسفند ۱۳۹۶، ۱۵:۳۷
کد خبر: 255028
افزایش تقاضا برای خرید دلار/ تابلوی صرافی‌ها صفر شد

امروز از میدان فردوسی تا راسته خیابان منوچهری تا چشم کار می‌کرد مردمی را می‌دیدیم که برای خرید دلار در مقابل صرافی‌هایی که موجودی داشتند صف کشیده بودند.

به گزارش میدانی خبرنگار اقتصاد آنلاین، بسیاری از صرافی‌ها به دلیل نوسانات بازار و یا به دلیل این‌که موجودیشان به اتمام رسیده بود روی شیشه نوشته بودند "دلار خرید و فروش نمی‌کنیم".

بیشتر تابلو‌ها نیز به بهانه این‌که بانک مرکزی نرخ جدید اعلام نکرده و یا بازار نوسان دارد، صفر شده بود البته بعضی از آن‌ها نیز فقط نرخ خرید را خالی گذاشته بودند.

در مقابل برخی صرافی‌ها که مردم صف‌های طولانی بدون توجه به باران تشکیل داده بودند نرخ دلار (در ساعت 13.20ظهر) برای خرید 4466 و برای فروش 4476 تومان بود.

اما دیگر در بازار فردوسی خبری از دلالان و واسطه‌هایی که بازار را ملتهب می‌کردند نبود و فریادی برای تعیین دلار فردایی شنیده نمی‌شد؛ با این حال هنوز کسانی هستند که دلار با نرخ آزاد خرید فروش می‌کنند و این‌طور که با خبر شدیم نرخ دلار آزاد 400 تومان از نرخی که بانک مرکزی برای صرافی‌ها تعیین می‌کند بیشتر است اما با این وجود مردم از این نرخ نیز استقبال می‌کنند.

به گفته برخی صرافی‌ها دلار مانند سال‌های گذشته در روز‌های پایانی سال با استقبال خوبی مواجه شده و اکثر مردم دلار را برای سفر‌های نوروزی خریداری می‌کردند و کم‌تر کسی پیدا می‌شد که به بهانه سرمایه‌گذاری، در صف‌ها منتظر خرید دلار باشند.