۰ نفر

تعیین‌تکلیف بیت‌کوین ارتباطی به وزارت ارتباطات ندارد

۲۹ آذر ۱۳۹۶، ۱۸:۰۸
کد خبر: 239058
تعیین‌تکلیف بیت‌کوین ارتباطی به وزارت ارتباطات ندارد

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات گفت: تعیین تکلیف استفاده از بیت کوین در حوزه وظایف بانک مرکزی است و به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارتباطی ندارد.

نصرالله جهانگرد، معاون فناوری و نوآوری وزارت  ارتباطات و فناوری اطلاعات در هفتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت با اشاره به افزایش خرید و فروش بیت کوین به عنوان پولی دیجیتل در طی هفته‌های اخیر گفت: تعیین تکلیف استفاده از بیت کوین در حوزه وظایف بانک مرکزی است و به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارتباطی ندارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، جهانگرد افزود: ابزارهایی به عنوان واسطه برای مبادله ارزش افزوده‌هایی مثل بیت کوین در فضای مجاری رواج یافته است اما برای کشوری مثل ایران که در بخش بانکی با محدودیت‌هایی بین المللی مواجه است، برخی اعتقاد دارند که بیت کوین تهدید است و برخی دیگر بیت کوین را فرصت می‌دانند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که قانون گذاری برای استفاده از ابزارهای پولی مربوط به نظام بانکی کشور است خاطر نشان کرد:  قانون گذاری برای استفاده از ابزارهای پولی در اقتصاد هر کشوری توسط نظام بانکی آن کشور انجام می شود، ایران نیز به دلیل سیاست‌های پولی منتظر اظهار نظر بانک مرکزی در این زمینه است اما از نظر مباحث فنی و فناوری اطلاعات موضوعی روشن و قابل بررسی و مدیریت است.

وی درباره تاکید کرد: راه‌های فنی برای شناسایی، کنترل و صحت سنجی پول دیجیتالی بیت کوین و پول‌های رمز نگاری شده امکان پذیر است اما وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات امکان تعیین و اعلام مشروعیت استفاده از این نوع ارز را در عرصه ملی ندارد. موضوع تعیین و تکلیف بیت کوین و استفاده از آن در عرصه ملی به بانک مرکزی ارتباط دارد.