۰ نفر

نرخ دلار و یورو نزولی شد

۱۶ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۴۷
کد خبر: 144221
نرخ دلار و یورو نزولی شد

بازار ارز در هفته جاری دست‌خوش تغییرات و نوساناتی شده است؛ به طوری که دلار آمریکا ۱۲ تومان و یورو ۱۱ تومان افت قیمت دارند و پوند انگلستان از ثبات نسبی برخوردار است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، دلار آمریکا در روزهای اخیر با شیبی آرام سمت و سوی کاهشی داشته است. این نوع ارز در ابتدای هفته روند خود را با نرخ ۳۵۶۱ تومان آغاز کرد و در ادامه در روز یکشنبه - ۱۴ شهریور - با حرکت نزولی به ۳۵۵۷ تومان رسید و در بازار روز گذشته با ادامه این روند روی ۳۵۴۹ تومان ایستاد تا در سه روز اخیر ۱۲ تومان افت قیمت را پشت سر گذاشته باشد.

همچنین یورو در هفته جاری وضعیتی مشابه دلار داشت و در روزهای اخیر در جهت کاهش حرکت کرد. یورو در نخستین روز هفته ۳۹۹۴ تومان در بازار آزاد عرضه شد و در روز بعد با افت ۹ تومانی ۳۹۸۵ تومان فروخته شد. در بازار دوشنبه - ۱۵ شهریور - نیز نرخ این نوع ارز به ۳۹۸۳ تومان رسید تا افت ۱۱ تومانی را تجربه کند.

از سوی دیگر پوند انگلستان در این هفته از ثبات بیشتری در مقایسه با دلار و یورو برخوردار بود. پوند در شروع هفته روند خود را با نرخ ۴۷۳۰ تومان آغاز کرد. یک روز بعد سه تومان افت قیمت داشت و به ۴۷۲۷ تومان رسید و در بازار دیروز نیز با افزایش یک تومانی روی کانال ۴۷۲۸ تومان ایستاد تا در مجموع در سه روز گذشته سه تومان نوسان قیمت داشته باشد.

در میان سایر ارزها، لیر ترکیه ۱۲۱۹ تومان رسید تا با افت قیمت نسبتا قابل توجهی در هفته جاری مواجه شود. این نوع ارز در روز شنبه - ۱۳ شهریور - معادل ۱۲۲۶ تومان عرضه شد و با روند نزولی در روزهای بعد ۱۲۲۴ تومان و در بازار روز گذشته به ۱۲۱۹ تومان رسید تا در مجموع هفت تومان در این هفته کاهش قیمت داشته باشد.