۰ نفر

معاون امور صنایع وزارت صنعت خبر داد؛

تسهیل فرآیند تولید و تسریع در تامین مواد اولیه صنایع اولویت وزارت صمت است

۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۴۲
کد خبر: 454531
تسهیل فرآیند تولید و تسریع در تامین مواد اولیه صنایع اولویت وزارت صمت است

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره ایجاد مسیر سبز گمرکی برای ترخیص مواد اولیه مورد نیاز صنایع راهبردی گفت: با وجود محدودیت‌های متعددی که اقتصاد کشور با آن دست به گریبان است، تسهیل فرآیند تولید و تسریع در تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع، مهمترین اولویت وزارتخانه در شرایط کنونی است.

به گزارش اقتصادآنلاین، «مهدی صادقی نیارکی» در نشست مشترک با نمایندگانی از کمیته مشترک متشکل از سندیکای مخابرات، اتحادیه پیمانکاران و صادرکنندگان مخابرات و نظام صنفی رایانه کشور با تاکید بر ضرورت خوداتکایی صنعتی در تولید تجهیزات ICT افزود: با تقویت توان تولید در حوزه تجهیزات الکترونیکی و صنعت ICT گام مهمی در جهت توسعه اقتصادی کشور برداشته خواهد شد.

وی تاکیدکرد: محدودیت‌های بین‌المللی و تداوم این سیاست در صنایع مهم کشور، اهمیت توسعه عمق ساخت داخل در صنایع راهبردی را بیش از بیش جدی‌تر کرده و ضروری است با ایجاد زیرساخت‌های صنعتی به سمت تعمیق ساخت داخل در صنایع راهبردی حرکت کنیم.

صادقی نیارکی، منافع حیاتی کشور را در تحقق نهضت ساخت داخل توصیف کرد و گفت: با توافقاتی که با گمرک و بانک مرکزی انجام گرفته، تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع در اولویت بوده و به زودی بخش عمده‌ای از اجزا، قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنایع راهبردی کشور از گمرک ترخیص خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری میزهای تخصصی در حوزه ICT و مخابرات اشاره کرد و گفت: پارسال دو میز تخصصی در این صنعت برگزار شد و امیدواریم امسال نیز در قالب پروژه‌های مهم و زیرساختی شاهد تحقق توسعه نهضت ساخت داخل در این صنعت باشیم.