۰ نفر

مدیر تولید و توزیع برق ذوب آهن اصفهان؛

مصرف یک لامپ کمتر ادامه فعالیت یک خط تولید است/ در ساعات اوج مصرف ملزم به تعطیلی خطوط تولید می‌شویم

۲۹ تیر ۱۳۹۹، ۲۰:۱۲
کد خبر: 453794
مصرف یک لامپ کمتر ادامه فعالیت یک خط تولید است/ در ساعات اوج مصرف ملزم به تعطیلی خطوط تولید می‌شویم

در شرایطی که گرمای تابستان مصرف برق خانگی را به اوج خود رسانده و روزانه شاهد اخبار رکورد مصرف برق در خانه‌ها هستیم، صنایع و واحدهای تولیدی برای جلوگیری از قطع برق خانگی ملزم به تعطیلی تعدادی از خطوط تولید خود می‌شوند، امری که خود ضربه‌ای به تولید و اشتغال زایی محسوب می‌شود.

اقتصادآنلاین - اکرم شعبانی؛ محسن شیرازی مدیر تولید و توزیع برق شرکت ذوب آهن اصفهان درباره محدودیت‌های فشار مصرف برق در ساعات اوج مصرف برای این شرکت گفت: ذوب آهن اصفهان کمی با دیگر شرکت‌های فولادی شرایط متفاوتی دارد و از آنجایی که ما نیروگاه تولید برق داریم و از اردیبهشت ماه بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده واحدهای نیروگاهی را با پروتکل‌هایی که با برق منطقه‌ای و مدیریت شبکه برق ایران داریم وارد مدار شده‌ایم و برق ذوب آهن را خودمان در نیروگاه‌ها تولید و تامین می‌کنیم.

وی افزود: در واقع این یک همکاری با شبکه تولید برق است و ما به میزان ۱۰ مگاوات هم برق برای آنها تولید می‌کنیم.

شیرازی با اشاره به اینکه پول گاز برای ما صنعتی محاسبه می‌شود، تصریح کرد: در بحران برقی که در زمان‌های اوج مصرف وجود دارد صنایع را ناچار به تعطیلی موقت خطوط تولید می‌کنند و ذوب آهن این قابلیت را دارد که نیروگاه‌های خود را وارد مدار می‌کند و این اتفاق به شبکه تولید و توزیع برق کمک کرده و تعداد خاموشی‌های کشور را کاهش می‌دهد.

مدیر تولید و توزیع برق شرکت ذوب آهن اصفهان همچنین افزود: در قبال این میزان از تولید برق به دیگر نیروگاه‌ها یارانه تعلق می‌گیرد در حالی که یارانه‌ای به نیروگاه ذوب آهن اصفهان تعلق نمی‌گیرد.

وی درباره آسیب‌هایی که افت کیفیت برق برای صنایع به همراه دارد توضیح داد: صنعت فولاد مثل ذوب آهن یک صنعت به هم پیوسته است که اگر خللی در آن در خصوص برق وارد شود ممکن است منجر به توقف طولانی مدت در خطوط تولید شود و آثار آن در کوره‌های بلند و تولید به سرعت خود را نشان خواهد داد.

شیرازی ادامه داد: هر بار دستور توقف خطوط تولید می‌تواند تولید کارخانه را در طول یک روز به طور کامل مختل کند.

وی تاکید کرد: در ساعات اوج مصرف صنایع را در مصرف برق محدود می‌کنند، در نتیجه مصرف حتی یک لامپ کمتر موجب می‌شود تا یکی از چرخ‌های صنعت بچرخد و این صرفه جویی‌های کوچک می‌تواند منجر به ادامه فعالیت ۱۰ تا ۲۰ هزار نفر نیروی شاغل تنها در واحد تولیدی ذوب آهن اصفهان شود.

مدیر تولید و توزیع برق ذوب آهن در پایان خاطرنشان کرد:‌ با تنظیم منطقی دمای کولر صرفه جویی محسوسی در مصرف برق ایجاد می‌شود که این خود می‌تواند بخشی از خط تولید کارخانه‌هایی را که در ساعات پیک محدود شده‌اند به مدار تولید بازگردانده و مانع از کاهش سودآوری و تولید این کارخانه‌ها شود.