۰ نفر

تولید ماشین لباسشویی ۲.۵برابر شد

۲۳ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۱۴
کد خبر: 445589
تولید ماشین لباسشویی ۲.۵برابر شد

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صمت حاکی از افزایش تولید ۱۰کالا از بین ۲۲کالای منتخب صنعتی است که بیشترین افزایش تولید هم به ماشین لباس‌شویی اختصاص دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، ‌بر اساس این آمار، در دو ماهه نخست امسال تولید ماشین لباسشویی،‌ الیاف اکریلیک و تلویزیون به ترتیب ۱۴۴، ۹۵.۱ و ۴۹.۹ درصد نسبت به دو ماهه اول سال ۹۸ افزایش داشته و این سه کالا بیشترین افزایش تولید را در این مدت به خود اختصاص دادند. همچنین طی دو ماهه اول امسال ۱۱۸ هزار دستگاه ماشین لباسشویی،‌ ۱۰۹ هزار و ۲۰۰ دستگاه تلویزیون و ۱۳۰۰ تن الیاف اکریلیک تولید شده است.

البته این آمار مقدماتی است و تولید برخی اقلام از جمله لوازم خانگی دیگر به جز موارد یاد شده در دسترس نیست.

افزایش ۲۶.۶ درصدی تولید لاستیک

همچنین بر اساس این آمار در دوماهه نخست امسال، ۳۹ هزار و ۷۰۰ تن لاستیک تایر در کشور تولید شده که نسبت به تولید ۳۱ هزار و ۳۰۰ تن از این کالا در مدت مشابه سال قبل ۲۶.۶ درصد افزایش یافته است.

در این میان بیشترین کاهش تولید هم مربوط به اتوبوس-مینی‌بوس- ون، انواع پایپوش و سموم دفع آفات نباتی بوده که تولید آن در دو ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۳۶.۲، ۳۵.۶ و ۳۴.۸ درصد کاهش داشته است، به طوری که در مدت یاد شده ۱۴۶ دستگاه اتوبوس-مینی‌بوس- ون، ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زوج انواع پایپوش و ۴۱۰۰ تن سموم دفع آفات نباتی تولید شده است.

بر اساس این آمار کمترین افزایش تولید هم در این مدت مربوط به پودر شوینده بوده که تولید آن در دو ماهه اول سال ۹۸ و ۹۹ به ترتیب ۹۰ هزار و ۴۰۰ تن و ۹۱ هزار تن بوده و تنها ۰.۷ درصد افزایش تولید داشته است. کمترین کاهش تولید هم مربوط به دوده بوده که تولید آن در دو ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲.۹ درصد کاهش یافته است و تولید آن در سال جاری تا پایان اردیبهشت ماه به ۲۰ هزار و ۲۰۰ تن رسیده است.