۰ نفر

پیش‌بینی افزایش تولید ماسک به ۵میلیون عدد در روز

۱۹ فروردین ۱۳۹۹، ۱۹:۰۶
کد خبر: 429579
پیش‌بینی افزایش تولید ماسک به ۵میلیون عدد در روز

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت پیش‌بینی کرد که ظرفیت تولید ماسک به ۵میلیون عدد در روز ارتقا یابد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مهدی صادقی نیارکی در نشست بررسی وضعیت تولید ماسک با حضور اتحادیه ها و انجمن های تخصصی و برخی تولیدکنندگان بیان کرد: تولیدکنندگان با کار جهادی و شبانه روزی صنعت تولید ماسک را که بیشتر مختص مراکز درمانی بود به صنعتی راهبردی، پویا و رقابتی در این شرایط تبدیل کردند.

وی در این خصوص افزود: خود اتکایی در حوزه تامین مواد اولیه(ماسک، لباس پزشکی و گان) نکته قابل توجهی بوده است که از همه تامین‌کنندگان تشکر دارم.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت با اشاره به برخی دستاوردها در این حوزه، تصریح کرد: همت جهادی فعالان عرصه تولید سبب شد تا از ۱۶۰ هزار عدد تولید روزانه ماسک به بیش از یک میلیون عدد در حال حاضر برسیم و پیش بینی می شود که ظرفیت تولید ماسک به ۵ میلیون عدد در روز ارتقا یابد.

صادقی نیارکی در ادامه سخنان خود با اشاره به فعالیت های صنعت ماشین سازی و تجهیزات در این شرایط گفت: صنعت ماشین سازی و تجهیزات در این شرایط برای تولید اقلام و کالاهای مرتبط با کرونا، توانمند و خوداتکا ظاهر شد.

وی تصریح کرد: صنعت ماشین سازی و تجهیزات با مهندسی معکوس در مدت زمان کوتاهی برای تامین نیازها خود را با شرایط جدید وفق داد.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت همچنین یادآوری کرد: گروه های جهادی و خانگی نیز وارد عرصه تولید ماسک شدند و بخشی از نیازهای مردم را کاهش دادند.

بنا بر اعلام شاتا،  صادقی نیارکی در پایان گفت: زنجیره تولید ماسک از تامین کنندگان مواد اولیه تا تولیدکنندگان ماسک و صنعت ماشین سازی و تجهیزات که در میانه این زنجیره هست، در این شرایط سخت با همت و تلاش مضاعف خوش درخشیدند که از همه آنها تشکر و قدردانی می کنم.

در این جلسه اعضای اتحادیه ها و انجمن های تخصصی و برخی تولیدکنندگان ماسک به بیان مهمترین دغدغه‌ها و مشکلات خود در خصوص تأمین مواد اولیه به خصوص پارچه و کش پرداختند و راهکارهای لازم برای رفع این مشکلات توسط مسئولین نیز ارایه شد.

همچنین در این نشست مدیران کل دفاتر تخصصی صنایع برق الکترونیک و صنایع نساجی و پوشاک و مشاور ارشد معاونت با تبیین فرآیند تامین مواد اولیه مورد نیاز و وضعیت تولید ماسک گزارشی از اقدامات انجام شده ارایه کردند.