۰ نفر

وزارت صنعت خواستارشد؛

تسریع تامین مالی واحدهای تولیدی محصولات ضدعفونی

۱۴ اسفند ۱۳۹۸، ۱۷:۱۳
کد خبر: 422107
تسریع تامین مالی واحدهای تولیدی محصولات ضدعفونی

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامه ای خطاب به مدیران عامل بانک های کشور، تسریع در تامین مالی واحدهای تولید محصولات ضد عفونی کننده را خواستار شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، در این نامه که متن آن در ادامه آمده است: با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و ضرورت اتخاذ تمهیدات لازم به منظور افزایش تولید واحدهای صنعتی عرضه کننده محصولات ضد عفونی کننده پزشکی از قبیل الکل، ژل، انواع شوینده‌ها و غیره و همچنین تولید کنندگان انواع ماسک، دستکش، لباس محافظتی پزشکی و غیره، شایسته است این واحدها که در خط مقدم مبارزه با این بیماری هستند در اولویت شبکه بانکی قرار گیرند.
«سعید زرندی»، معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت خواستار آن شد تا بانک‌ها دستورات لازم را برای تسریع در پرداخت تسهیلات برای تامین سرمایه در گردش و حل مشکل نقدینگی واحدهای یادشده صادر کنند.
ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از ۷۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.
آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ایران تا ظهر  چهارشنبه ( چهاردهم اسفند) به ۲ هزار و ۹۲۲ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۹۲ نفر رسیده است. همچنین ۵۲۲ نفر از مبتلایان بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.