۰ نفر

سعید زرندی:

۴۳۹طرح صنعتی تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود

۲۰ بهمن ۱۳۹۸، ۲۱:۱۴
کد خبر: 415966
 ۴۳۹طرح صنعتی تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تا پایان سال جاری ۴۳۹طرح بزرگ با سرمایه‌گذاری ۴۹هزار میلیارد تومان در کشور راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، "سعید زرندی" روز یکشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد افزود: این طرح‌ها زمینه اشتغال ۲۲ هزار نفر را فراهم می‌کند.
وی خاطرنشان کرد : با وجود تحریم‌های ظالمانه که کشور را با شرایط اقتصادی سختی مواجه کرده تلاش شده تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم. 
زرندی با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال، وضعیت تولید واحدهای صنعتی تغییر کرد بطوریکه ۶۰ درصد محصولات، دوباره به چرخه تولید بازگشته افزود: امسال بحث راه‌اندازی واحدهای تعطیل شده را نیز پیگیری کردیم و تلاش شد به جای راه اندازی واحدهای جدید، واحدهایی که به دلایل مختلف فعالیت آنها متوقف شده‌اند را احیا کنیم.
وی ادامه داد: در این راستا ۲ هزار واحد هدف‌گذاری شده بود که تاکنون هزار و ۵۰۰ واحد به چرخه تولید برگشتند. 
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه امسال موضوع نساجی، پوشاک و چادر مشکی را به عنوان اولویت در دستور کار داریم، تصریح کرد: یزد در حوزه نساجی و پوشاک، قطب اثرگذاری در کشور است. 
زرندی افزود: امسال در حوزه تولید نخ، سه درصد، الیاف پلی استر ۲۱ درصد و چرم ۲.۵ درصد رشد داشته‌ایم. 
وی تولید چادر مشکی را از دغدغه های وزارتخانه متبوع خود اعلام کرد و گفت: جلسات مکرری برپا شده چون از چند بعد حائز اهمیت است؛ هم نیازمند تکنولوژی خاص است و هم حجم بالای تولید را نیاز دارد.