۰ نفر

تولید هواپیمای بویینگ‌۷۳۷ مکس متوقف شد

۲۶ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۵۱
کد خبر: 402525
تولید هواپیمای بویینگ‌۷۳۷ مکس متوقف شد

بویینگ اعلام کرده تولید هواپیمای ۷۳۷ مکس را متوقف می کند. این هواپیما به دلیل اختلال نرم افزاری ۲بار سقوط کرد. درهمین راستا تحقیقات سازمان هوانوردی فدرال آمریکا از آن در ۲۰۲۰ نیز ادامه دارد.

به گزارش انگجت، با نزدیک شدن به پایان سال میلادی ۲۰۱۹، هواپیمای ۷۳۷ مکس بویینگ هنوز از جانب مقامات هوایی تایید نشده و این امر روی تولید آن تاثیر گذاشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، هواپیمای مذکور در سال قبل با مشکلاتی روبرو شده است. اشتباه نرم افزاری در این هواپیما سبب شد سقوط ۲ فروند ۷۳۷ مکس صدها نفر را قربانی کند.

اکنون بویینگ اعلام کرده تولید هواپیمای ۷۳۷ مکس را در ژانویه ۲۰۲۰ متوقف می کند و اداره هوانوردی فدرال آمریکا(FAA)نیز قرار است فرایند ارزیابی ایمنی خود را در ۲۰۲۰ نیز ادامه دهد. هنوز مشخص نیست توقف تولید تا چه زمان ادامه می یابد اما باید منتظر ماند و دید آیا اصلا این هواپیما اجازه می یابد دوباره پرواز کند یا خیر.

این درحالی است که برخی شرکت های هواپیمایی استفاده از بویینگ ۷۳۷ مکس را تا پایان مارس ۲۰۲۰ تا تاریخی پس از آن منع کرده اند و هیچ ضمانتی وجود ندارد دوباره این هواپیما در آسمان پرواز کند.

بویینگ در حال حاضر ۴۰۰ دستگاه هواپیمای تولید شده در انبار خود دارد و اعلام کرده تحویل این هواپیماها اختلالی در برنامه بلند مدت شرکت ایجاد نمی کند. کارکنان شرکت همچنان روی تولید ۷۳۷ فعالیت می کنند یا به طور موقت وظایفی در تیم های دیگر به آنها محول می شود.