۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

عمده صادرات فولاد مبارکه اصفهان به کشورهای همسایه و آسیای شرقی است

۸ آبان ۱۳۹۸، ۲۱:۲۴
کد خبر: 391116
عمده صادرات فولاد مبارکه اصفهان به کشورهای همسایه و آسیای شرقی است

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: قطعا اعمال تحریم ها بر صنعت فولاد و دیگر بخش ها اثر گذاشته اما این تاثیرات به حداقل رسیده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، حمیدرضا عظیمیان، درگفت‌گو با اقتصادآنلاین گفت: برنامه ریزی ها و اقداماتی انجام شده تا تاثیرات تحریم ها به حداقل برسد و توانسته ایم با تحریم ها مقابله کنیم.

وی تصریح کرد: عمده مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان و شرکت های فولادی در داخل کشور تهیه می شود  و با اقدامات و برنامه ریزی های صورت گرفته، توانسته ایم مشکلات را حل کنیم.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان درخصوص حمایت دولت از صنعت فولاد گفت:دولت حمایت های لازم را ازا ین صنعت دارد و بخش زیادی از مشکلات این صنعت را برطرف کرده هر چند که فرآیندها زمان بر است اما درمجموع با انجام مذاکرات، جلسات و نامه نگاری ها، مشکلات برطرف شده است.

عظیمیان اظهار داشت: دولت باید نقش برنامه ریزی و نظارت خود را در بخش معادن و تامین مواد اولیه فولاد سازان اجرایی کند.

وی اضافه کرد: این موضوع باید به نحوی انجام گیرد که ابتدا نیاز داخلی برآورده شود و پس از آن باتوجه به سیاست های ارزی به میزانی که دولت درنظر می گیرد، صادرات انجام شود.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان افزود: این امر باید به صورت طولانی مدت برنامه ریزی شود نه اینکه تعرفه ای برای صادرات درنظر گرفته شود و عده ای به این تعرفه اعتراض کنند. باید سیاست های بلندمدت تعریف شده ای برنامه ریزی و اجرایی شود.

عظیمیان بیان کرد: عمده صادرات شرکت های تولیدکننده فولاد و فولاد مبارکه اصفهان به کشورهای همسایه و کشورهای آسیای شرقی است.

وی گفت: شرایط شرکت فولاد مبارکه اصفهان هم از نظر تولید و هم ازنظر فروش بهتر از سال گذشته بوده و در بخش هایی رشد 55 درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل وجود داشته است.