۰ نفر

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

تولید ۲۰میلیارد دلاری معادن و صنایع معدنی/ لفظ تحریم داخلی را به کار نبریم

۹ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۲۱
کد خبر: 384638
تولید ۲۰میلیارد دلاری معادن و صنایع معدنی/ لفظ تحریم داخلی را به کار نبریم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ارزش تولیدات معدن و صنایع معدنی سال گذشته ۲۰ میلیارد دلار بوده است. در هشت ماهه سال میلادی نیز بیش از ۱۷ میلیون تن فولاد تولید شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، رضا رحمانی در دومین همایش "صنایع غیرآهنی ایران و فناوری‌های وابسته"، اظهار کرد: وزارت صنعت هفت محور را در برنامه‌های خود گنجانده است که معدن و صنایع معدنی یکی از آنها است. نقشه راه معدن بیش از ۷۰ سیاست دارد که مورد پیگیری وزارتخانه است. اکتشاف اولویت است و از برنامه‌های اساسی به شمار می‌رود.

وی افزود: با تاکید بر اینکه انجمن‌های تخصصی باید مسئولیت برخی امور را به دست بگیرند، خاطرنشان کرد: ساخت داخل در سال رونق تولید مورد توجه است.  ما قطع به یقین مخالف خام فروشی هستیم. در حال حاضر توازن در زنجیره فولاد برقرار شده است. از مردم نیز دعوت به سرمایه‌گذاری در معادن کوچک می‌کنیم.

وزیر صنعت معدن و تجارت با تاکید بر اینکه نباید از واژه "تحریم‌های داخلی" استفاده کرد، از افتتاح واحد تولید الکترود گرافیتی اردکان خبر داد و تصریح کرد: سال جاری همه صنایع ما موفق پیش رفته‌اند اما در فولاد خودکفاتر هستیم. نوید می‌دهیم تا پایان امسال حتما واحد الکترود گرافیتی اردکان را افتتاح خواهیم کرد.