۰ نفر

وزیر صنعت: باید از همه فرصت‌ها در توسعه ساخت داخل بهره ببریم

۱۲ مرداد ۱۳۹۸، ۲۲:۵۰
کد خبر: 371084
وزیر صنعت: باید از همه فرصت‌ها در توسعه ساخت داخل بهره ببریم

وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه شورای معاونین این وزارتخانه با اشاره به اقدام‌های اساسی انجام گرفته در راستای تحقق اهداف نهضت ساخت داخل، بر لزوم بهره گیری از تمامی ظرفیت‌ها و فرصت‌های قانونی برای توسعه ساخت داخل در سطح کشور تاکید کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، معدن و تجارت، رضا رحمانی در این جلسه گفت: پیرو فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص مسئولیت و وظیفه بزرگ وزارت صنعت، معدن و تجارت در تحقق اهداف رونق تولید و ساخت داخل، خوشحالیم که امروز گام های خوبی برداشته شده و مقدمات مناسبی هم برای بالفعل سازی توانمندی های ساخت داخل کشور فراهم آمده است.
وی تاکید کرد: برای تسریع در نتیجه گیری و هدفمندی اقدامات در حال انجام در حوزه ساخت داخل، متولی مشخصی در این خصوص به عنوان یک متمرکز در سطح وزارت صمت تعیین شده است.
رحمانی با اشاره به اصلاحیه جدید قانون «حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی»، خاطر نشان کرد: وجود یک قانون موثر در این بخش تا حدودی مغفول مانده بود که با تصویب قانون جدید، باید همه ظرفیت های موجود برای حصول نتایج مدنظر به طور کامل بکار گرفته شود.
وزیر صمت تاکید کرد: برای توفیق هر چه بیشتر طرح ساخت داخل باید روی اقبال و توجه عمومی به این حوزه دقت نظر بیشتری داشته باشیم چرا که مشروعیت و موفقیت هر طرحی بستگی کامل به اقبال عمومی و عنایت مردم دارد.
رحمانی نتایج نهضت ساخت داخل را موثر در آینده کشور قلمداد کرد که در صورت موفقیت این طرح و خودکفایی بخش های اساسی صنعت کشور از کالاهای وارداتی، می تواند به انقلابی بزرگ در عرصه اقتصادی و صنعتی کشور منتج شود.